یک نومعلم در مشهد:

از کودکی آرزوی معلمی داشتم

مشهد (پانا) - یک نومعلم در مشهد گفت معلمی از دوران کودکی حرفه مورد علاقه او بود و از ابتدای دوران تحصیل تا دانشگاه همواره با انتقال آموخته‌هایش به دوستان و همکلاسی‌هایش حس خوب آموزش به دیگران را تجربه کرده و اکنون به عنوان یک معلم ابتدایی تجربه این حس بسیار شیرین تر شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
از کودکی آرزوی معلمی داشتم

عالیه وطن خواهان، معلم پایه سوم دبستان شهید خلیل طهماسبی مشهد با تشبیه معلمی به هنر انبیا گفت: همانطور که پیامبران آموزه های دین را به زبان مردم دوره خود و متناسب با میزان درک آنها بیان می کردند، یک معلم نیز باید ابتدا به دنبال کشف استعدادهای دانش آموزان و شناخت تفاوت های آنها باشد و سپس برای آموزش به هر دانش آموزی روش تدریس مناسب را در پیش گیرد.

وطن خواهان افزود: یک معلم خوب و موفق باید در درجه اول بتواند مانند یک مادر دلسوز رابطه عاطفی عمیقی با دانش آموزان خود برقرار کند به طوری‌که قبل از اینکه دانش آموز نیازش را ابراز کند معلم آن را حس کند و به برطرف کردن آن نیاز بپردازد.

وی ادامه داد: لازمه پیشرفت در حرفه معلمی داشتن اطلاعات به روز و مطابق با تغییرات هر سال کتاب های درسی و در کنار آن به کارگیری روش های تدریس جدید و متنوع مطابق با استعداد و قدرت یادگیری متفاوت دانش آموزان است.

معلم پایه سوم دبستان شهید خلیل طهماسبی اشاره کرد: نقایص و ضعف های دانش آموزان هرگز باعث ناراحتی یک معلم نمی شود بلکه اشتیاق او را برای آموزش آنان و پرورش استعدادهایشان بیشتر می کند.

وی در پایان از دانش آموزان خواست تلاش کنند و با خوب درس خواندن فردای خود را بهتر از امروزشان بسازند.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار