نو‌معلم مقطع ابتدایی در مشهد:

دانش‌آموزان با انتخاب اهداف معقول می‌توانند پیشرفت کنند

مشهد (پانا) - نومعلم پایه ششم دبستان شهید خلیل طهماسبی گفت‌ مهم‌ترین وظیفه یک معلم کمک به دانش‌آموزان در رسیدن به اهداف عالی در زندگی است و دانش‌‌آموزان با انتخاب اهداف معقول به جای آرزوهای دست‌نیافتنی می‌توانند گام به گام پیشرفت کنند و آینده‌ای درخشان داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۴۲۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با انتخاب اهداف معقول می‌توانند پیشرفت کنند

فائزه شهابی ادامه داد: داشتن الگوی مناسب نیز در انتخاب درست هدف نقش مهمی دارد؛ من از دوران کودکی با مشاهده تدریس مادرم در مدرسه‌ای که دانش‌آموز آن بودم و دیدن تلاش پدرم به عنوان یک معلم به شغل معلمی بسیار علاقه‌مند شدم و خدمت در این حرفه را به عنوان هدف انتخاب کردم.

دانش آموخته رشته علوم تربیتی خدمت در حرفه معلمی را لطف خدا در حق خود دانست و اشاره کرد: وقتی هدفی را به درستی انتخاب کنیم و با عشق و علاقه در مسیر رسیدن به آن تلاش کنیم قطعا با کمک خدا به آن دست پیدا خواهیم کرد؛ اما این پایان راه نیست و باید برای رسیدن به مقاطع بالاتر به تلاش خود ادامه داد.

وی در‌خصوص نحوه برقراری ارتباط موثر با دانش‌آموزان ابتدایی گفت: کلید برقراری ارتباط موثر با دانش‌آموزان ابتدایی، دیدن دنیا از نگاه آنان است‌ و معلمی در این زمینه موفق خواهد بود که بتواند خود را هم‌سن آنان فرض کند تا نیازها و شرایط آنان را به خوبی درک کند.

شهابی در پایان خاطرنشان کرد: هر شغلی سختی‌های خود را دارد ولی عشق به دانش‌آموزان و بودن در کنار آنان در مسیر رسیدن به فردایی درخشان و کمک به آنان برای عبور از مسیر پرچالش نوجوانی و تاثیر مثبت بر روی حتی یک دانش‌آموز انگیزه‌ای مضاعف برای معلم ایجاد می‌کند.

دانش‌آموز خبرنگار‌: ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار