در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

هزینه سالن‌های نمایشی سد راه حضور جوانان هنرمند در تئاتر

اغلب بازیگران علاقه‌مند به دیالوگ‌گویی هستند/

تهران (پانا) - افشین حسنی کیا، کارگردان نمایش «اوبِرمِنش» می‌گوید در چند سال اخیر به دلیل هزینه‌ بالای سالن‌های خصوصی، موفق به اجرای آثارش نشده است و جشنواره فجر فرصتی به داد تا دوباره به ادامه مسیرش امیدوار شود.

کد مطلب: ۱۴۴۱۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
هزینه سالن‌های نمایشی  سد راه حضور جوانان هنرمند در تئاتر

بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر که از این دوره به این رویداد اضافه شده، در غیاب جشنواره تئاتر دانشجویی تلاش دارد پاسخی درخور و ممکن به نیاز و اشتیاق دانشجویان برای حضور بر صحنه ها باشد.

افشین حسنی کیا درباره موضوع نمایش «اوبِرمِنش» گفت: «داستان این اثر درباره فردی است که در اثر سوءمصرف مواد مخدر دچار توهم شده و وارد جمجمه خود می‌شود و با ابرانسان‌هایی که در ذهنش رشد داده گفت‌و‌گو می‌کند و ...»

وی درباره چالش‌های پیرامون تولید این نمایش توضیح داد: «انتخاب بازیگر قسمت فرم، روند دشواری را طی کرد، چرا که اغلب بازیگران علاقه‌مند به دیالوگ‌گویی هستند.»

این هنرمند درباره بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر هم گفت: «نقد من این است که ما در کنار افرادی قرار گرفته‌ایم که در یک سال اخیر اجرای عموم داشته‌اند و به همین دلیل اشراف کاملی بر صحنه دارند. اتفاق مثبت هم این است که هر اجرا برای دو بار روی صحنه می‌رود.»

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر دانشگاهی در زمان برگزاری، برای ما دانشجویان همچون افقی روشن بوده است و همواره پیگیر آثار حاضر در آن بوده‌ایم. خوشحالم که بخش دانشجویی به جشنواره فجر اضافه شده است. در چند سال اخیر به دلیل هزینه‌ بالای سالن‌های خصوصی، موفق به اجرای آثارم نمی‌شدم. جشنواره فجر فرصتی به من داد تا دوباره به ادامه مسیر امیدوار شوم.»

این هنرمند در پایان افزود: «یک گروه بیست نفره چندین ماه برای این نمایش تمرین کرده‌اند و امیدواریم اجرای ما تنها محدود به جشنواره نباشد و حمایت بیشتری از آن صورت گیرد تا آثار حاضر در جشنواره، برای دریافت نوبت اجرا با مشکل مواجه نشوند.»

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار