در گفت‌وگو با پانا:

جشنواره تئاتر فجر محلی برای محک خوردن جوانان ایرانی است

علی خورشیدی: تلاش کردم شیوه تئاتر بیومکانیک را با نمایش ایرانی تلفیق کنم

تهران (پانا) - علی خورشیدی در مورد موضوع نمایش «مکر مکرم» می‌گوید تلاش کرد گونه جدیدی از نمایش‌های ایرانی را به وجود بیاورد و از سبک کاری میرهولد و تئاتر بیومکانیک، در رابطه با عروسک‌ها استفاده کند.

کد مطلب: ۱۴۴۲۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره تئاتر فجر  محلی برای محک خوردن جوانان ایرانی است

نمایش «مکر مکرم» به کارگردانی علی خورشیدی از جمله آثار حاضر در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

علی خورشیدی در گفت‌وگو با پانا درباره ساختار این نمایش گفت: «تلاش کردم در نمایش «مکر مکرم» گونه جدیدی از نمایش‌های ایرانی را به وجود بیاورم و از سبک کاری میرهولد و تئاتر بیومکانیک، در رابطه با عروسک‌ها استفاده کنم. همیشه برای من سوال بود که چرا برخلاف آثار پیشرو خارجی، نمایش‌های سنتی ایرانی بدون هیچ تغییر خاصی به صورت راکد و یکنواخت باقی مانده‌اند؟»

خورشیدی در مورد بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: «من در جشنواره‌های دانشجویی دیگر هم حضور داشتم اما به اندازه جشنواره فجر به آن‌ها بها داده نمی‌شود و به همین خاطر با مشکلاتی همراه هستند؛ اما با رویکردی که در این جشنواره وجود دارد، این بخش دارای اهمیت ویژه‌ای است و به صورت جدی‌تر به آن پرداخته می‌شود.»

این هنرمند همچنین درباره چالش‌های پیرامون تئاتر دانشجویی اضافه کرد: «مهمترین مسئله، در اختیار گرفتن سالن برای اجراست. مسئولان جشنواره می‌توانند برای حمایت از آثار برگزیده، سالن‌هایی را برای تمرین و اجرا بدون نوبت در اختیار گروه‌های حاضر در این جشنواره قرار دهند.»

این کارگردان تئاتر درباره اهمیت حضور در جشنواره فجر هم گفت: «این رویداد برای هر هنرمندی دارای اهمیت است. هنرمندان عرصه تئاتر نیاز دارند تا در این جشنواره‌ حاضر باشند چراکه فرصتی برای رقابت، محک خوردن و رشد خود پیدا می‌کنند.»

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار