معاون تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۸:

با مدارسی که ضوابط بهداشتی بوفه ها را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود

تهران (پانا) - معاون تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۸ ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در تمامی مدارس گفت با مدارسی که خارج از دستورالعمل بهداشت و پایگاه تغذیه سالم عمل کنند برخورد جدی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۱۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
با مدارسی که ضوابط بهداشتی بوفه ها را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود

طاهره صاحب الزمانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۸ به همراه کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از پایگاه تغذیه سالم مدارس ( زهرای مرضیه، ابوذر، کارآموز و فرهیختگان ارس ) بازدید بعمل آورد.

صاحب الزمانی ضمن بازدید و ارزیابی پایگاه‌های سلامت مدارس منطقه ۸ عنوان کرد: رعایت دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی در تمام دوره‌های مختلف تحصیلی الزامی است و با مدارسی که خارج از ضوابط، قوانین و دستورالعمل بهداشت و پایگاه تغذیه سالم عمل کنند برخورد جدی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: دستورالعمل بهداشتی پایگاه تغذیه سالم در مدارس با همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تهیه و به مدارس ابلاغ شده است و به منظور ارتقای سلامت تغذیه‌ای و ترویج فرهنگ تغذیه سالم در دانش‌آموزان، این دستورالعمل باید در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی اعم از ابتدایی، متوسطه اول و دوم اجرا شود.

وی با بیان اینکه پایگاه تغذیه سالم به مکانی اطلاق می‌شود که تهیه و یا عرضه مواد خوردنی و آشامیدنی آماده مصرف به صورت سرد و گرم در آن انجام می‌گیرد؛ گفت: تغذیه سالم تغذیه‌ای است که تمام نیازهای تغذیه‌ای بدن را تامین می‌کند و سالم، کافی، متنوع و متعادل است. سپس در راستای اجرای این دستورالعمل فهرست مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه های تغذیه سالم و مواد غذایی غیر مجاز را لیست کرده و کلیه مدارس را ملزم به اجرا و رعایت آن دانست.

صاحب الزمانی از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر امور اجرایی و مدیریت پایگاه‌های تغذیه سالم (بوفه) در مدارس در سال‌تحصیلی جاری به واحدهای آموزشی خبر داد و بر اجرایی شدن مفاد این دستورالعمل تاکید کرد. همچنین در همین راستا و به علت عدم رعایت دستورالعمل، فعالیت دو پایگاه تغذیه سالم را ابطال کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار