مدیریت امام‌زاده بی‌بی سکینه صفادشت:

‌پیشوای دهم مظهر فضائل اخلاقی، الگوی حق‌جویان و ستم‌ستیزان است

ملارد (پانا) - مدیر امام‌زاده بی‌بی سکینه صفادشت، امام هادی پیشوای دهم را، اسوه تقوا و بردباری و سخاوت، مظهر اخلاقی و کمالات انسانی، الگوی حق‌جویان و ستم ستیزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۰۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
‌پیشوای دهم مظهر فضائل اخلاقی، الگوی حق‌جویان و ستم‌ستیزان است

حسین رحمانی، مدیر امام‌زاده بی‌بی سکینه صفادشت، در گفت‌وگو با پانا گفت: «در سومین روز از ماه رجب، غم بزرگی بر قلب مسلمانان سراسر جهان نشسته است، امروز مؤمنان، سوگوار خاموشی دهمین فروغ آسمان ولایت و امامت، حضرت امام علی النقی(ع) می‌شوند او که وارث علم و حکمت و معرفت پدران خود بود.»

وی در ادامه بیان کرد: «او را نقی به معنای برگزیده، پاکیزه و هادی به معنای راهنما می‌خواندند، چون با تعالیم و راهنمایی‌های خود ذهن و دل پیروان را روشن می‌کرد. این امام همام، در طول عمر پر برکت خود به تدریس رشته‌های مختلف علوم قرآن، حدیث، فقه، اخلاق، تاریخ، فلسفه، نجوم و...پرداخت و دراین مسیر شاگردان بسیاری تربیت کرد چنان که او را به دلیل دانش بسیار و فصاحت کلام همواره مورد احترام و تحسین قرار می‌دادند.»

رحمانی عنوان کرد: «نیکی‌ها و اخلاق پسندیده او را نمی‌توان در شمار عدد ذکر کرد. اما می‌شود به افتخارآمیزترین آن‌ها که موجب حیرت و شگفتی است بسنده کرد. او جمیع صفات نیک و مفاخر معنوی را یک‌جا در وجود دارد. ابعاد وسیع و منبع فیاض حکمت و دانش او بر لوح سرشتش ثبت شده و به همین دلیل او از ناشایسته‌ها و آلایش‌ها به دور و برکنار است.»

وی افزود: «از امام علی النقی(ع) گنجینه‌هایی ارزشمند همچون زیارت جامعه کبیره به یادگار مانده است که اقیانوسی مواج، از معارف الهی و مضامین عالی، مشتمل بر معرفی مقام ائمه علیهم السلام است. در فضیلت این زیارت، همین بس که به تعبیر علامه مجلسی زیارت جامعه کبیره از نظر سند و روایت از صحیح‌ترین و قوی‌ترین زیارات ائمه(ع) است که در حرم هر یک از ائمه معصومین(ع) آن زیارت را می‌خوانیم.»

مدیر امام‌زاده بی‌بی سکینه صفادشت تصریح کرد: «بدون شک، ارتباط با چنین چهره هایی و پیروی از دستورها و رفتارشان، تنها راه دستیابی به کمال انسانیت و سعادت هر دو جهان است. پیشوای دهم (ع) یکی از پیشتازان دانش و تقوا و کمال است که وجودش مظهر فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی و الگوی حق جویان و ستم ستیزان است.»

حسین رحمانی، در پایان خاطر نشان کرد: «شهادت مظلومانه دهمین اختر آسمان امامت و ولایت، مشعل فروزان هدایت، راهنمای امت، کتاب علم و زهد و حکمت، امام هادی(ع)، بر همه شیعیان تسلیت می‌گویم و از خدا می‌خواهم توفیق درک فضائل و کمالات ائمه اطهار باشیم و بتوانیم از پیروان راستین آن حضرت باشیم.»

دانش‌آموز خبرنگار: رقیه ابوذری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار