مدیر آموزگار اهل فومن:

رتبه‌بندی معلمان، فرصتی مناسب برای تغییر سطح معیشت فرهنگیان است

طرح رتبه‌بندی معلمان متضمن کیفیت آموزشی دانش‌آموزان است

فومن (پانا) - مدیر آموزگار اهل فومن گفت رتبه‌بندی فرهنگیان یک فرصت مناسب برای تغییر سطح معیشت فرهنگیان و متضمن کیفیت آموزش دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی معلمان، فرصتی مناسب برای تغییر سطح معیشت فرهنگیان است

محبوبه جوادی، مدیر - آموزگار دبستان شهید نادر مهدوی با ۱۳ سال خدمت در آموزش و پرورش در خصوص مزایای رتبه بندی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «رتبه بندی معلمان در جهت بهبود سطح معیشتی معلمان و در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان تنظیم شده است. همچنین این قانون متضمن کیفیت آموزشی دانش آموزان است. با توجه به اینکه طرح رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم بعد از سال‌ها اجرا شده، تاثیرات مثبتی هم در روند تدریس همکاران در حیطه های مختلف آموزشی و شغلی داشته است.»

وی افزود: «طرح رتبه‌بندی معلمان به طور کلی جنبه های مثبتی داشته است. برخی اشکالات هم بوده که باعث نارضایتی همکاران شده است. البته برای هر طرحی که بصورت نو و تازه اجرا می شود طبیعی است. از جمله اینکه همکاران با سنوات بالا، مدارک و مستندات لازم برای بارگزاری را نداشتند و نمی‌توانستند رتبه مناسب را دریافت کنند که مطمئنا در این خصوص راهی اندیشیده خواهد شد.»

جوادی با اشاره به اینکه از نکات مثبت طرح رتبه‌بندی معلمان در استان گیلان این بوده که تاثیر مثبتی در نحوه تدریس معلمان داشته است، عنوان کرد: «معلمان انگیزه پژوهش و تحقیق را در به روز کردن اطلاعات دارند. همچنین در مرحله آموزشی به دانش آموزان با علم روز مبادرت به آموزش می‌کنند و از این حیث این امر باعث رقابت مثبت در بین همکاران شده است که نتیجه آن در رشد و شکوفایی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.»

جوادی در ادامه بیان کرد: «طبق قانون، طرح رتبه‌بندی عواملی که موجب بالارفتن امتیاز این طرح و از طرفی باعث ایجاد حس پویایی و رقابت سالم در بین فرهنگیان می شوند، شامل سنوات، دوره‌های ضمن خدمت، مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، انطباق رشته تحصیلی و رشته تدریس، سامانه نظام پیشنهادات یا مدیریت دانش، تدریس در کارگاه تخصصی یا دوره‌های ضمن خدمت، عضویت در کارگروه‌ها، پژوهش‌های معلمان، تهیه نرم‌افزار آموزشی و تربیتی در راستای تسهیل آموزش، تولید محتوا، همکاری و مشارکت موثر در فرایند نظارت و داوری، کسب مقام در جشنواره‌ها، مسابقات و بزرگداشت مقام معلم، تقدیرنامه‌ها، نیرو‌های دارای ساعت موظفی بیش از ۲۴ ساعت، مربی، مراقب و سرپرست نیرو‌های فرهنگی و ورزشی است.»

دانش آموز خبرنگار: نازنین فاطمه پورقنبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار