فرماندار شهرستان بهارستان:
محوریت فعالیت رسانه، تزریق امیدواری به جامعه است
بهارستان یک(پانا) - فرماندار شهرستان بهارستان، مرکز محور فعالیت رسانه را تزریق امیدواری و انرژی مثبت به جامعه دانست.
نشست شورای هماهنگی روابط عمومیهای شهرستان بهارستان با حضور عبدالله نوحی فرماندار و جمعی از روابط عمومیهای ادارات شهرستان برگزار شد.
عبدالله نوحی فرماندار شهرستان بهارستان در راستای اشاره به مرکزیت رسانه تصریح کرد: هدف از تبیین رسانه امیدآفرینی است که اکثر اوقات برخلاف این امر پیش میرویم لذا مرکزیت رسانه و کار روابط عمومیها تزریق امیدواری و انرژی مثبت به جامعه است، در اکثریت رزمایشها اعمال ارزشمندی صورت میپذیرد بطوری که بیش از نود درصد از سطح شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفتهاند و دانشآموزان متوسطه دوم نیز تحت پوشش دبیرستان ماندگار البرز هستند و تمام این موضوعات نیازمند انعکاس هنرمندانه هستند بطوری که گاها یک عکس صحیح از چندین پاراگراف مصاحبه و سخنرانی ارزش والاتری دارد، از این رو برگزاری کلاسهای سواد رسانه نیز مورد نیاز است.
نوحی در پی اشاره به جنگ شناختی و ترکیبی عنوان کرد: کارهای دولت بایستی پیوست تبلیغاتی داشته باشد روایت هنرمندانه رسانهای از زحمات دولت مورد انتظار است؛ لذا شما در خط مقدم آگاهی بخشی قرار دارید بطوری که عصری که ما در آن میزیستیم عصر دیجیتال و فناوری است، از این رو اقداماتی که در مجموعه شما رخ داده است بعضاً خبر خوب به خبر منفی تبدیل شده است و یک بخش از جنگ شناختی که ابعاد بسیار مختلفی را دربر میگیرد حوزه اطلاع رسانی و رسانه است. استراتژی جنگ شناختی تبدیل نقاط مثبت به نقاط ضعف است و در واقع شما و مخاطبین با موضوعی رو به رو هستید که نقطه قوت به ضعف شناسایی شده، گاها نیز عملی که در دین و آیین ما قبیح است به عنوان الگو معرفی میشود و مردم را از عمل پسندیده بازمیدارند.
فرماندار شهرستان بهارستان همچنین ضمن تشریح اهمیت پاسخگویی سریع مسئولین و روابط عمومیها به ابهامها و بازتاب آن گفت: هنگامی که یک ظن و یا تردید در موضوعی پدید میآید بایستی به سرعت به تصحیح آن بپردازید و فقط چند ساعت ابتدایی این موضوع حیاتی است بطوری که شما تنها ۷ساعت مهلت دارید تا پاسخگوی سوال مخاطب خود باشید و اگر جوابی در چنته نداشته باشید شاهد پاسخهایی از جانب دیگر افراد فرصتطلب خواهید بود که تنها قصد اصلیشان ایجاد تفرقه و پرورش موضوعی غلط در جامعه است، لذا رفع ابهام از سوی مسئولین و رسانه در ساعت اولیه آن اتفاق و یا تردید مورد نیاز است بلکه مخاطب دچار دوگانگی و ابهام نشود و درنهایت نیز پاسخ درست را از جانب شخص درست دریافت کند.
دانش آموز خبرنگار: رقیه جوادی
ارسال دیدگاه