معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان:

طرح همتا و بازدید‌های منطقه‌ای، از عوامل بهبود عملکرد مدرسه است

بهارستان یک(پانا) - معاون آموزش متوسطه در بازدید طرح همتا، یکی از عوامل موثر بازدید‌های منطقه‌ای را تقویت و بهبودبخشی عملکرد آن مدرسه دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۷۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح همتا و بازدید‌های منطقه‌ای، از عوامل بهبود عملکرد مدرسه است

فروغ شعبانی معاون آموزش متوسطه در بازدیدهای طرح همتا در خصوص فعالیت‌های این طرح اظهار کرد: در راستای اجرای طرح همتا میزبان کارشناسان مسئول منطقه فشافویه بوده‌ایم و همچنین بازدید از مدارس با هدف بازررسی عملکرد کادر مدرسه، بهبود بخشی، تقویت عملکرد در مدارس متوسطه انجام شد.

وی در خصوص هدف کلی اجرای طرح همتا خاطرنشان کرد: یکی از عوامل موثر طرح همتا و بازدید‌ منطقه‌ای، تقویت و بهبود بخشی عملکرد مدرسه است و با بازدید مدارس از یکدیگر، تجربه گردانی در میان مدیران گام موثر در ایجاد تحول و یادگیری از تجربه‌های یکدیگر موجب اثر بخشی در کادر مدرسه و آموزشی دانش‌آموزان می‌شود.

شعبانی با اشاره به نوع بازدید مدارس از یکدیگر تشریح کرد: بازدید از مدارس صرفا برای بازررسی عملکرد مدارس در طی سال و اقدامات آموزشی و پرورشی آن مدارس می‌باشد و با بازررسی مدارس از یکدیگر می‌توانند تجربه‌‌های درخشان یکدیگر را انتقال دهند؛ علاوه برآن می‌تواند موجب خلاقیت، نو‌آوری، تحول در کادر مدرسه و آموزش دانش‌آموزان باشد.

وی افزود: بهره‌گیری از تجربه‌های افراد باسابقه در تمامی عرصه‌ها موجب می‌شود که همواره نو‌آوری و خلاقیت خلق شود و تنها عاملی که باعث خلاقیت و شکوفایی می‌شود بهره گیری از دانش‌اندوخته ها و تجربه‌های بزرگان است طرح همتا نیز هدف خود را بر اساس تجربه گردانی بین کادر مدرسه و نوآوری و خلاقیت از سوی دانش‌آموزان به اجرا در آورده‌اند.

شعبانی در پایان ضمن اشاره به فرایند طرح همتا تصریح کرد: فرایند طرح همتا بر اساس دفاتر موجود و ثبت شده بررسی می‌شود اگر فعالیت موثر آموزشی، پرورشی و یا ایده خلاقانه‌ای وجود داشته باشد، امتیاز محسوب می‌شود و در پایان کارشناسان فرم‌هایی را نسبت به عملکرد مدارس با توجه به امتیازهای کسب شده ارائه می‌دهند.

خبرنگار دانش‌آموز: هدیه ماماهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار