رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان:

طرح رتبه‌بندی معلمان با ایجاد رقابت سالم بین همکاران شناخته شده است

اصفهان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان عنوان کرد طرح رتبه‌بندی معلمان به عنوان یک طرح علمی با ایجاد رقابت سالم در بین همکاران شناخته شده است و سال به سال این طرح جایگاه اصلی و واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح رتبه‌بندی معلمان با ایجاد رقابت سالم بین همکاران شناخته شده است

علیرضا اکبرپور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان در گفت‌وگو با پانا گفت: «معلم ما با اجرای طرح رتبه‌بندی به یک رقابت سالم می‌پردازد، از نظر علمی و تولید محتوا خودش را باید در جایگاهی قرار دهد که بتواند با سایر معلمان رقابت کند. از نظر محتوایی هم تألیف و مطالعه انواع کتب مرتبط با دروس دانش‌آموزان و کتاب‌های غیرمرتبط که تأثیر غیرمستقیم بر محتوا و تدریس و طرح یاددهی، یادگیری دارد را در کارنامه خود داشته باشند. بنابراین اولین هدف از اجرای رتبه‌بندی افزایش کیفیت تدریس معلمان است.»

وی در ادامه گفت: «کیفیت تدریس معلمان و کیفیت یافته ها در بین دانش آموزان، رفع مشکلات معیشتی دانش آموزان و همکاران فرهنگی و توجه ویژه به عدالت آموزشی و نصیب برابر از دیگر از اهداف طرح رتبه بندی معلمان بود.»

اکبرپور گفت: «از سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ باید این رتبه بندی اجرا می شد که متاسفانه دولت های مختلف آمدند و این رتبه بندی در عمل اجرا نشد و چیزی عاید معلمان نشد. در پاییز ١۴٠٠ بود که دولت سیزدهم عزم خود را جزم و ابلاغ کرد که یک‌بار برای همیشه باید این رتبه‌بندی همکاران فرهنگی به سرانجام و به سر منزل مقصود برسد،.»

وی ادامه داد: «در سال ١۴٠٠، کارگروه های مختلفی شکل‌ گرفت و فعالیت‌های تربیتی و پرورشی معلمان، مباحث مربوط به آموزش همکاران فرهنگی، مباحث مربوط به پژوهش‌ها و یافته‌های علمی همکاران و مباحث مربوط به شایستگی‌های فردی همکاران بررسی شد و در قالب‌ها و در نمون برگ‌های مختلف امتیاز بندی و منتج شد به این‌که همکاران در رتبه‌های یک تا پنج قرار گیرند، البته این رقابت همچنان وجود دارد و همکاران عزیز در فرایند کار و در طول فعالیت‌های یاددهی و یادگیری خودشان می‌توانند با تدوین و تألیف کتب درسی، مقالات علمی، تولید محتوا، روش‌های تدریس نوین و روش‌های ابتکاری و خلاقانه خود امتیازات لازم را کسب کنند و رتبه های خودشان را ارتقا دهند‌.»

وی در ادامه بیان کرد: «در ابتدای شروع رتبه‌بندی معلمان، ممکن بود تعدادی از همکاران فرهنگی، موضوع رتبه‌بندی برایشان جا نیفتاده باشد و یا دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها را خوب مطالعه نکرده بودند یا در سایت مربوطه که اعلام شده بود و باید مجموعه مستندات و یافته‌های علمی خود را بارگذاری می‌کردند، شاید برخی از همکاران ما دنبال این موضوعات نبودند، آن هم فقط به‌جهت مناعت طبعی که در بین همکاران عزیز و فاخر و ارزشمند فرهنگی ما وجود دارد.

اکبرپور در ادامه افزود: اوایل اجرای طرح شاید مقداری نارضایتی وجود داشت، به‌جهت این‌که تعداد زیادی از همکاران مدارک مربوط و مستندات را ارائه نداده بودند یا بعضاً اعتقادی به طرح رتبه‌بندی نداشته آرام‌آرام که در این دولت، این طرح اجرا شد و اثرات مثبت این طرح را دیدند و با یکدیگر گفتگو کردند، فرصت هایی برای اعلام اعتراض و ارائه مستندات فراهم شد، همکاران هم مجدد مدارک و مستندات خود را بارگذاری کردند و رتبه های تعداد زیادی از همکاران تغییر پیدا کرده و ارتقا پیدا کرد و الحمدلله اکنون این طرح به عنوان یک طرح علمی با ایجاد رقابت سالم در بین همکاران شناخته شده و سال به سال جایگاه اصلی و واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار