عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با پانا:

رتبه بندی قدم مثبتی در جهت احقاق حق معلمان بود

تهران(پانا)- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت فرهنگیان از نظر معیشت نسبت به کشور‌های همسایه در وضعیت مطلوبی نبودند. طرح رتبه‌بندی توانست معیشت آن‌ها را تا حدودی ارتقا دهد. بهتر است معلمان از دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به کار گرفته‌شوند و سپس وارد سیستم آموزش و پرورش باشند.

کد مطلب: ۱۴۳۸۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رتبه بندی قدم مثبتی در جهت احقاق حق معلمان بود

ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «بدون شک طرح رتبه‌بندی معلمان فواید زیادی برای آن‌ها داشته است در غیر این صورت دولت‌های گذشته از اجرای این طرح سرباز نمی‌زدند زیرا این طرح بار مالی زیادی برای دولت‌ها داشته است.»

وی ادامه داد: «یکی از مطالبات مسالمت آمیز فرهنگیان بدون حاشیه و هیچ تنشی، طرح رتبه‌بندی بود که این خواسته صنفی خود را بارها اعلام کردند.»

اعظمی‌ساردوئی بیان کرد: «مجلس با جدیت پای این طرح ایستاد و هنگامی که از تامین منابع مالی این طرح توسط دولت اطمینان پیدا کرد، از ابتدای شهریور این طرح را در دستور کار خود قرارداد و به جامعه فرهنگیان امیدی دوباره داد.»

عضو کمیسیون کشاورزی افزود: «فرهنگیان از نظر معیشت نسبت به کشور‌های همسایه و غیره‌ وضعیت معیشت خوبی نداشتند و با رتبه‌بندی این معیشت کمی بهبود یافت.»

وی ادامه داد: «هنوز وضعیت رتبه‌بندی بسیاری از معلمان مشخص نشده و حقوق‌ برخی‌ها پایین است.همچنین باید به وضعیت بازنشستگانی که در وضعیت نامعلوم هستند، رسیدگی شود و بررسی‌های لازم در جهت احقاق حق این افراد صورت پذیرد.»

لزوم جذب معلم از مجاری تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان

اعظمی ساردوئی در این خصوص که هدف اولیه طرح رتبه‌بندی ارتقای کیفیت آموزش بود، بیان کرد: «هنگامی که معلم غم نان داشته باشد، آموزش کیفیت لازم را ندارد. در مالزی بهترین حقوق و مزایا را برای معلمان در نظر گرفتند و با این روش کشور را ساختند. معلمی که شغل دوم او اسنپ باشد، نمی‌تواند کیفیت خوبی را ارئه دهد.»

وی خاطر نشان کرد: «زمانی کیفیت آمورش خوبی خواهیم داشت که نخبگان در سیستم مشخصی مثل فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم آموزش ببینند و سپس وارد آموزش و پرورش شوند. سیستم هایی که معلم را به صورت حق‌التدریس به فعالیت گرفته و هیچ مسئولیتی در قبال استخدام آن‌ها ندارند، کیفیت را ارتقا نمی‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار