نقدعلی در گفت‌وگو با پانا:

گزارش‌دهندگان فساد مورد حمایت قضایی و شغلی قرار می‌گیرند

درصدی از فساد کشف شده به گزارش‌دهنده پرداخت می‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس درباره طرح حمایت از گزارشگران فساد، گفت حمایت قضایی و شغلی از گزارش‌دهندگان فساد در این طرح پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
گزارش‌دهندگان فساد مورد حمایت قضایی و شغلی قرار می‌گیرند

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در گفت‌وگو با پانا در خصوص طرح حمایت از گزارشگران فساد، اظهار کرد: «این قانون سه محور دارد که این سه محور عبارتند از حمایت قضایی و شغلی از کسانی که فساد را گزارش کردند چون کسی که فساد را گزارش کند ممکن است مورد هجمه قرار بگیرد و جایگاه شغلی‌اش سست شود یا از نظر قضایی تحت تعقیب قرار بگیرند بر این اساس این قانون پیش‌بینی حمایت قضایی و شغلی گزارش‌دهنده و اطرافیان را دارد.»

وی افزود: «مورد بعدی مشوق‌هایی است که در این قانون برای گزارشگر فساد دیده شده است که درصدی از آن فساد کشف شده را بعد از نهایی شدن به گزارش‌دهنده می‌دهند.»

نماینده مردم خمینی شهر اصفهان در مجلس گفت: «همچنین سامانه‌ای طراحی شده که افراد در سراسر کشور می‌توانند گزارش از فساد را بارگذاری کنند. مشخصات گزارش دهنده محرمانه می‌ماند و بدون رضایت او افشا نمی‌شود که می‌تواند ساختار اقتصاد کشور را اصلاح کند.»

نقدعلی خاطرنشان کرد: «تمامی گزارش‌ها به سازمان بازرسی کل کشور و نهاهای اطلاعاتی گزارش می‌شود.»

لازم به ذکر است، روز گذشته مصوبه «حمایت از گزارشگران فساد» در شورای نگهبان تایید شد. کلیات این مصوبه‌ 21 اسفند 1401 در مجلس شورای اسلامی تصویب و 27 فروردین به شورای نگهبان ارسال شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار