سعادتی خبر داد:

رشد چشمگیر باسوادی در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه میانگین درصد باسوادی استان ۹۴.۳ درصد است، از رشد چشمگیر باسوادی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد چشمگیر باسوادی در آذربایجان شرقی

مسعود سعادتی‌ در گفت‌وگو با پانا ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام (ره) میزان باسوادی افراد یک جامعه را از شاخص‌های مهم پیشرفت جوامع عنوان کرد و پیشرفت‌های حاصل در زمینه باسوادی افراد جامعه، کاهش فاصله بین باسوادی ساکنان شهر و روستاها و کاهش فاصله بین باسوادی زنان و مردان دوران بعد از انقلاب را قابل تقدیر، دانست.

وی اظهار کرد: میزان باسوادی عموم مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۴۷ درصد بوده که اکنون بر اساس آخرین سرشماری این میزان به ۹۸ درصد افزایش یافته و همچنین فاصله بین باسوادی ساکنان شهر و روستا قبل از پیروز انقلاب بیش از ۳۰ درصد بود که هم اکنون به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: سرشماری‌های سال ۹۵ نشان می‌دهد که میانگین درصد باسوادی در کشور ۹۴.۷ درصد و در آذربایجان شرقی نیز ۹۴.۳ درصد است که در مقایسه با گذشته رشد چشمگیری داشته‌ایم و لذا فاصله بی‌سوادی بین زنان و مردان قبل از انقلاب ۲۵ درصد بود که هم اکنون به ۶ درصد کاهش یافته و این قابل افتخار و توجه است.

وی انسداد مبادی بی‌سوادی با شناسایی افراد گروه هدف را شامل افراد ۱۰ تا ۴۹ سال‌ عنوان کرد و بر پالایش این افراد بی‌سواد که در سامانه سوادآموزی و اجرای طرح سراسری شتاب ثبت شده تاکید کرد و این اقدام را از جمله اهداف اداره کل آموزش و پرورش استان برای ارتقا شاخص سوادآموزی دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان از همکاری بیش از ۲۵۰۰ آموزش دهنده با معاونت سوادآموزی استان خبر داد و گفت: در جذب آموزش‌دهندگان سوادآموزی که با حداقل امکانات و حداقل دریافتی با بیشترین بهره‌وری کار می‌کنند نیز تابع قوانین بالادستی هستیم.

وی در پایان با اشاره به جذب بیش از ۵۰ هزار معلم در سال‌های گذشته و موج بازنشستگی‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: آزمون‌های استخدامی دیگری برای این گروه نیز پیش بینی شده و امتیازاتی در این آزمون برایشان در نظر گرفته شده است تا در آینده ای نه چندان دور شاهد بهترین اتفاقات باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار