مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

شورای دبیران مهمترین شورای علمی مدرسه است

آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان وابسته به عملکرد امروز مدیران و معلمان است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که با استفاده از ظرفیت شورای دبیران که مهمترین شورای علمی در مدرسه است در خصوص مسائل باید بحث و گفت‌وگو کرده و برای رفع آن‌ها از ظرفیت این شورا استفاده شود.

کد مطلب: ۱۴۰۵۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
شورای دبیران مهمترین شورای علمی مدرسه است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ حمید یزدانی در نشست شورای دبیران مدارس دوره اول متوسطه استان گیلان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: باید به اقتضائات و اهمیت مقطع دوره اول متوسطه توجه جدی داشت و بدانیم که دانش‌آموزان از آن وابستگی که در مقطع ابتدایی به اولیای خود دارند، جدا می‌شوند و در نتیجه همه مدیران، معاونان و معلمان باید این امر را محترم دانسته و به خوبی درک کنند تا بتوان در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت موفق شد.

وی افزود: 3 مسئولیت بسیار مهمی که در مقطع متوسطه اول به عهده همه مدیران و معلمان است و باید برای آن برنامه‌ریزی شود شامل هویت‌یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی است که هر کدام از این موارد، نقش به‌سزایی در آینده تحصیلی و مراودات اجتماعی دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور عزیزمان هستند، دارد.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت هویت‌بخشی به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه، تصریح کرد: برای تحقق هویت‌یابی باید توجه به طرح‌ها و برنامه‌های این حوزه در مدرسه به جد پیگیری شود.

وی افزود: باید هم رفتار و گفتار دانش‌آموز و هم ظاهر او توسط همکاران و متولیان مدرسه رصد شود، مشکلات اعم از آموزشی، تربیتی، اجتماعی و... در مدرسه احصا شده و با استفاده از ظرفیت شورای دبیران که مهمترین شورای علمی در مدرسه است در خصوص مسائل، بحث و گفت‌وگو کرده و برای رفع آن‌ها از ظرفیت این شورا استفاده شود.

یزدانی در پایان در خصوص مبحث استعدادیابی و هدایت تحصیلی گفت: از این نکته نباید غافل شد که آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، وابسته به فعالیت امروز ما است و در این خصوص استفاده از ظرفیت طرح‌ها و برنامه‌ها در کنار مشاوره و کشف علایق دانش‌آموزان، راهگشا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار