دبیر ریاضی و فیزیک دوره متوسطه دوم شهرستانهای تهران:
اجرای طرح رتبهبندی، تزریق امید در بین جامعه فرهنگیان بود
رتبهبندی، انگیزهای برای ارتقای کیفیت آموزش در کنار بهبود معیشت معلمان است
تهران (پانا) - دبیر ریاضی و فیزیک دوره متوسطه دوم شهرستانهای تهران گفت اجرای طرح رتبهبندی، تزریق امید و امیدآفرینی در بین جامعه فرهنگیان بود و هر کاری که به امیدافزایی جامعه کمک کند، قدم رو به جلویی است.
مهدی محمدی در گفتوگو با پانا با اشاره به اجرای طرح رتبهبندی معلمان اظهار کرد: «به نظر شخص بنده و با توجه به برآیندی که گرفتیم، اکثر همکاران فرهنگی از اجرای این قانون راضی هستند و هیچ یک از همکاران در اصل قضیه مشکلی ندارند.»
وی با بیان اینکه بنده قبلا در وزارتخانه دیگری مشغول بودم و ۳ سال است که از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش شدهام، خاطرنشان کرد: «بنده دوران قبل از اجرای رتبهبندی را خیلی تجربه نکردهام. هر چند انتقاداتی بود که بیشتر آنها بابت نحوه اجرا و اشکالاتی بود که ممکن است در تعیین رتبهبندی برخی افراد پیش آمده باشد اما در مجموع، نگاه اکثریت همکاران، موافق و رضایتبخش است.»
محمدی با بیان اینکه رتبهبندی در مجموع طرح خیلی خوبی است چون در دانشگاه هم چنین بحثی مانند استادیار، دانشیار و.. داشتیم، افزود: «رتبهبندی فرهنگیان، انگیزهای برای بهتر شدن است و هم به رشد تدریس و کیفیت آموزش کمک میکند و هم از لحاظ فردی و شخصی به معلمان کمک میکند و ایجاد انگیزه است.»
دبیر ریاضی و فیزیک شهرستانهای تهران گفت: «اجرای طرح رتبهبندی، تزریق امید و امیدآفرینی در بین جامعه فرهنگیان و بهویژه ما تازهواردها بود که انگیزه مضاعفی برای ادامه کار ایجاد کرد.»
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتقای شان و جایگاه معلم و اینکه دغدغه معلم واقعا تدریس باشد و چند شغل در کنار معلمی نداشته باشد، اظهار کرد: «رتبهبندی نیز مقداری از این بابت از بُعد معیشتی کمک کرد و سبب امیدافزایی شد و هر کاری که به امیدافزایی جامعه کمک کند، قدم رو به جلویی است چرا که اگر معلمان ناامید باشند، این ناامیدی به دانشآموزان هم منتقل میشود.»
ارسال دیدگاه