معلم تبریزی در گفت و گو با پانا:

رتبه‌بندی معلمان زمینه انگیزه‌بخشی برای ارتقا علمی فرهنگیان را فراهم کرد

تبریز(پانا) - یک معلم تبریزی با تاکید بر اینکه اجرای رتبه‌بندی با فراز و نشیب‌هایی که داشت یک اقدام اساسی و مهم بود که در دولت سیزدهم انجام شد و تا حدود زیادی وضعیت معیشتی همکاران فرهنگی را بهبود بخشید، اما در دستورالعمل مراحل بعدی رتبه بندی باید زمینه برای انگیزه‌بخشی بیشتر جهت ارتقا علمی معلمان فراهم شود.

کد مطلب: ۱۴۳۵۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی معلمان زمینه انگیزه‌بخشی برای ارتقا علمی فرهنگیان را فراهم کرد

تکریم مقام معلم و ارتقا جایگاه شغلی آن موضوع بسیار مهمی بوده که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد تاکید مقام های سیاسی بوده است و برای این مهم دولت ها و مجلس قوانین و راهکارهایی را تصویب کرده اند، اما در میانه راه نه تنها به ثمر نرسیده بود بلکه موجب نارضایتی و اعتراض قشر فرهنگی و حتی غیرفرهنگی نیز بود. اما دولت سیزدهم با وجود تنگناهای مالی و سیاسی بسیار، تمام همت خود را بکار بست و با همکاری مجلس شورای اسلامی رتبه بندی را اجرایی کرد و با طی مراحل و تدابیر مختلف رتبه بندی معلمان به مرحله نهایی رسید.

غلامعلی بخشنده دبیر باسابقه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با پانا گفت: «بنده با ۳۳ سال سابقه معلمی در روستاها و شهرهای مختلف و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس در رشته مدیریت شهری و نویسنده چندین کتاب و حضور در برنامه های مختلف اجرایی در سیستم تعلیم و تربیت حائز رتبه ۵ شده ام.»

این فرهنگی باسابقه در خصوص نحوه اجرای رتبه بندی بعد از یک دهه توضیح داد: «از نظر منطقی اجرای هر طرح کم و کاستی هایی را نیز به دنبال خواهد داشت و رضایتمندی صد درصدی بدون تردید اتفاق نمی افتد. در رتبه بندی فرهنگیان با توجه به بهبود وضعیت معیشتی معلمان، مورد توجه قرار دادن فعالیت های علمی و پژوهشی همکاران و مرجع قرار دادن معلم در جامعه می توان گفت در نحوه ارزیابی اتفاقات خوبی رخ داده است.»

مولف کتاب «روش های آسان یادگیری قرآن» در ادامه گفت: «رضایت نسبی نسبت به اجرای رتبه بندی در بین فرهنگیان حاصل شده است و به نظر من، آیین نامه جدید برای رتبه بندی با نظرسنجی از معلمان تدوین شود تا شکاف هایی که در اجرای این طرح بوده رفع شود.»

بخشنده گفت: «معلمان در هر زمانی مورد اعتمادترین قشر جامعه هستند و نقش بسیار اثرگذاری در شکل گیری اخلاق جامعه دارند، بنابراین می توان تاکید کرد رتبه بندی تا حد زیادی زمینه را برای ارتقا علمی و معلومات عمومی فراهم کرده تا معلمان با انگیزه و اشتیاق بالایی یاد بگیرند و یاد بدهند و این مهم بدون شک با اجرای عادلانه و تخصصی رتبه بندی در مراحل بعدی در حد عالی محقق خواهد شد.»

دانش آموز خبرنگار: محمدامین کریم زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار