قاسمی‌پور در گفت‌وگو با پانا:

اجرای قانون رتبه‌بندی شأن شخصیتی و معیشتی فرهنگیان را ارتقا داد

قانون رتبه‌بندی به تکمیل حلقه آموزشی کمک کرد

تهران (پانا) - دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه قانون رتبه‌بندی یکی از مترقی‌ترین قوانین کشور است، گفت با تصویب و اجرای قانون رتبه‌بندی، جایگاه معلمان و کارمندان از یکدیگر جدا شد و شان شخصیتی و معیشتی فرهنگیان ارتقا یافت.

کد مطلب: ۱۴۳۵۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای قانون رتبه‌بندی شأن شخصیتی و معیشتی فرهنگیان را ارتقا داد

شیوا قاسمی‌‌پور در گفت‌وگو با پانا در رابطه با قانون رتبه‌بندی معلمان، گفت: «قانون رتبه بندی یکی از مترقی‌ترین قوانین مجلس یازدهم است. در صد سال گذشته، معلم هیچ جایگاهی نداشته است و معلم و کارمند با یکدیگر هیچ تفاوتی نداشته‌اند؛ با قانون رتبه‌بندی جایگاه معلم و کارمند از یکدیگر جدا شد. این مسئله از لحاظ جایگاه بر جایگاه شخصیتی، معیشتی معلمان تاثیر گذاشت.»

وی اضافه کرد: «معلمی شغل انبیاء است که خوشبختانه در حال حاضر شان و جایگاه معلمان ارتقا یافته است.»

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تامین حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: «ما در طول این چهار سال در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قریب به ۱۶۸ همت برای زیرمجموعه‌های که وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، سازمان ملی تعلیم و تربیت، سازمان فنی‌وحرفه‌ای و سازمان آموزش پزشکی و ... تامین کردیم. بر اساس قانون رتبه بندی از این ۱۶۸ همت ۵۴ همت به دست معلمان رسید.»

قاسمی‌‌پور در ادامه با تاکید بر تکمیل حلقه آموزش در دوره یازدهم مجلس، بیان کرد: «ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم حلقه آموزشی یا گنجینه آموزش را تکمیل کردیم. تا سال‌های گذشته گروه سنی ۷ تا ۱۸ سال در اختیار وزارت آموزش و پرورش بود. در حال حاضر با تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گروه سنی زیر ۷ سال نیز در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.»

وی همچنین ضمن اشاره به فعالیت‌های مجلس در جهت بهبود وضعیت معلمان بیان کرد: «همچنین برای معلمان قانون رتبه‌بندی به تکمیل این حلقه کمک کرد. پیشتر بسیاری از معلمان به صورت قراردادی بدون هیچ پشتوانه‌ای برای وزارت آموزش و پرورش کار می‌کردند که در این دوره استخدام شدند.»

اقدامات و قوانین خوب در زمینه آموزش

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اقدامات مجلس برای گنجینه آموزشی کشور در دوره یازدهم، گفت: «ما در این دوره مجلس اساسنامه فنی‌وحرفه‌ای را داشتیم که به معلمان و اساتید این بخش و همچنین هنرجویان و دانش‌آموزان بسیار کمک کرد. ما در این دوره عدالت آموزشی را در سازمان آموزش پزشکی برقرار کردیم. همچنین قانون جهش تولید دانش بنیان برای نخبگان و اساتیدمان از دستاوردهای این دوره مجلس است.»

قاسمی‌‌پور ضمن اشاره به تاثیر معلمان در جلوگیری از پخش حواشی گفت: «یکی از بهترین کارها در این دوره مجلس اتفاق افتاده است همین بحث رتبه بندی معلمان بوده که ان شاءالله معلمان و فرهنگیان ما خودشان این موضوع را مدیریت کنند و از حواشی که در گروه‌ها و فضای مجازی ایجاد می‌شود جلوگیری کنند.»

وی قدرت معلمان را بسیار بالا دانست و گفت: «معلمان قدرت بسیار بالایی دارند و می‌توانند در این گروه‌های زمانی که کار مثبتی تخریب می‌شود جلوگیری کنند. حدود ۱ میلیون نفر از معلمان تا به امروز از معلمان شاغل و بازنشسته رتبه بندی شده‌اند. متاسفانه به دلیل برخی مشکلات آن شیرینی کار به معلمان نرسیده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار