تاکید آیت‌الله جنتی بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه

تهران (پانا) - دبیر شورای نگهبان با گرامیداشت اندیشه‌های سازنده شهید مفتح بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تاکید آیت‌الله جنتی بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ این شورا با گرامیداشت روز «وحدت حوزه و دانشگاه» که مصادف با ۲۷ آذر و سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح (ره) است، گفت: جدایی حوزه و دانشگاه و ایجاد بدبینی بین این دو نهاد علمی کشور از اهدافی بوده که همواره از سوی بدخواهان ایران اسلامی دنبال شده است، زیرا می‌دانستند اگر این دو نهاد در کنار هم قرار گیرند پیشرفت کشور سریع‌تر محقق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مفتح، اظهار کرد: ایشان استاد برجسته حوزه بود؛ با تحصیل و تدریس در دانشگاه، از نزدیک با مشکلات و مسائل و نیازهای قشر دانشجو و روشنفکر آشنا شد. آیت‌الله مفتح راه برطرف کردن مشکلات را در اجرایی کردن اندیشه‌ وحدت حوزه و دانشگاه و نزدیکی بین این دو قشر دانست و توان خود را برای این مهم به کار گرفت.

دبیر شورای نگهبان جنتی عنوان کرد: دکتر مفتح با درک صحیح از واقعیت‌های جامعه و شناخت مقتضیات زمان، سعی در زنده کردن فرهنگ اسلامی در محیط دانشگاه کرد. ایشان افشای فرهنگ استعماری را در کلاس‌های درس، جلسات مخفی و علنی و سخنرانی‌های ارشادی در دستور کارش قرار داد و کوشید تا حقانیت و اصالت فرهنگ اسلامی را به جوانان ثابت کند.

آیت‌الله جنتی بیان کرد: مشکلات حاکم بر دنیای مدرن نشان داده که اگر علم در خدمت ارزش‌های الهی نباشد به هیچ وجه نمی‌تواند ضامن سعادت و خوشبختی بشر باشد. بسیاری از مشکلاتی که انسان امروز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند حاصل علمی است که تنها منافع مادی را در نظر گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار