دانشآموزان مقامآور ملارد در گفتوگو با پانا عنوان کردند:
نقش حمایتگری آموزش و پرورش در شناسایی استعدادها و رشد توانایی دانشآموزان
ملارد (پانا) - دانشآموزان مقامآور دبیرستان شایستگان ملارد، نقش آموزش و پرورش را در شناسایی استعدادها، موفقیت و شکوفایی تواناییهای خود نقشی حمایتگر خواندند.
همواره شاهد درخشش و موفقیت دانشآموزان افتخارآفرین در سراسر کشور بودیم و هستیم که با امید و پشتکار خود توانستند در حوزههای مختلف موفق به کسب رتبه شوند، به همین منظور گفتوگویی داشتیم با دانشآموزان افتخارآفرین دبیرستان دخترانه شایستگان شهرستان ملارد که در ادامه میخوانید.
سارینا شرفی، دانشآموز پایه نهم و مقامآور در مسابقات قرآنی در رابطه با علاقه و استعداد خود در این رشته بیان کرد: «من سال گذشته که پایه هشتم بودم موفق شدم با کمک معاون پرورشی مدرسه، در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کنم، پس از موفقیت و کسب رتبه در این مسابقات، امید و انرژی تازهای گرفتم و سراسر وجودم پراز شور و اشتیاق شد و همین موضوع باعث شد به مسائل قرآنی و مسابقات قرآن، عترت و نماز علاقه پیدا کنم. به نظر من مسابقات بهترین راه برای دانش آموزانی است که در زمینههای مختلف استعداد دارند و با شرکت خود در مسابقات، میتوانند استعداد خود را شکوفا کرده و در رشتههای مختلف افتخار و تجارب جدیدی را کسب کنند.»
شرفی، محیط مدارس را برای شکوفایی استعدادهای دانشآموزان بسیار مؤثر دانست و گفت: «بدون شک آموزش و پرورش و مدارس نقش مهمی در موفقیت دانشآموزان در زمینههای مختلف دارند؛ زیرا اگر مدارس در کنار درس، دانشآموزان را به شرکت در زمینههای مختلف از جمله هنری، ورزشی و قرآنی تشویق کنند، باعث میشود که آنها استعداد خود را پیدا کنند، رشد و شکوفا دهند و برای کشور خود افتخارآفرین باشند و این گونه است که ما در آینده میتوانیم دانشمندان توانمند بسیاری را در کشور خود داشته باشیم.»
دنیا خانی محمودی، دانشآموز پایه هشتم دبیرستان شایستگان و توانمند در هنرهای رزمی نیز به پانا عنوان کرد: «من در رشته کونگفو سبک گنگ توان، در مسابقات فایت کشوری موفق به کسب مقام اول شدم و زمانی که مدال طلا را در بهترین مسابقات ورزشی کسب کردم، احساس کردم این لطف و عنایت بسیار خداوند متعال و سالها تلاش و پشتکار خودم است و به این نتیجه رسیدم که اگر دانشآموزی که استعداد دارد و از آن به خوبی استفاده نمیکند و آن را به مرحله عمل نمیرساند، نمیتواند موفق شود. من از خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش که این مسیر موفقیت را برای من فراهم آوردند و از من حمایت کردند، قدردانی میکنم.»
در ادامه، یلدا قیاسوند، دانشآموز پایه نهم در رابطه با علاقه و کسب رتبه در هنرهای رزمی گفت: «من از کودکی علاقه بسیاری به هنرهای رزمی داشتم و با توجه به این موضوع سعی کردم به دنبال آموزش باشم و در این راه ثابت قدم بمانم تا به هدف و مقصد خود راه پیدا کنم؛ دفاع شخصی زیرمجموعه رشته کونگفو است. هدف من از انتخاب این رشته ورزشی و تلاش برای آن، علاقه و استعدادی بود که از کودکی در من ایجاد شده بود؛ اما با گذشت زمان و دوره نوجوانی، روحیه من با ورزش کردن تحول پیدا کرد و باعث شادابسازی و نشاط من شد و با این روحیه بسیار شاداب توانستم در دروس و مسائل علمی نیز پیشرفت بسیاری داشته باشم. من با امید به آیندهای روشن، سه سال است که در این حرفه فعالیت میکنم و با آموزشهای بسیار توانستم در مسابقات استانی و انتخابی کشوری رتبه اول را کسب کنم.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه نعمتی
ارسال دیدگاه