دانش‌آموز مقام‌آور و قهرمان کشوری کونگ‌فو ملاردی در گفت‌وگو با پانا:

آموزش و پرورش بستری برای پرورش و تولید سرمایه‌های انسانی کشور است

ملارد(پانا) - قهرمان کشوری کونگ‌فو ملاردی، آموزش و پرورش را بستری برای رشد، پرورش و تولید سرمایه‌های انسانی کشور دانست، چرا که آموزش و پرورش بهترین بستر برای شناسایی و جهت‌دهی استعدادهای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۳۴۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش بستری برای پرورش و تولید سرمایه‌های انسانی کشور است

سوگند مقدمی، قهرمان کشوری در رشته کونگ‌فو و دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی از دبستان مریم(س) شهرستان ملارد، در گفت‌وگو با پانا گفت: «من از دوران کودکی، به ورزش و فعالیت‌های ورزشی خیلی علاقه داشتم. با پشتکار و تلاش زیاد، حمایت و همراهی خانواده‌ام و تشویق‌های مدرسه باعث شد که پله پله پیشرفت کنم و رتبه‌های ورزشی، در سطح منطقه و استان کسب کنم به نظر من، موفقیت در هر چیزی، حاصل تلاش‌های کوچک و مستمر است و خدا را شکر می‌کنم که توانستم در رشته کونگ‌فو، قهرمان کشور شوم.»

مقدمی در ادامه افزود: «تمامی ورزشکاران و نخبگان، زمانی در مدارس تحصیل کردند و استعداد آن‌ها، در مدرسه شناسایی شده و در پرورش و رشد استعدادهای آن‌ها مدرسه و آموزش و پرورش، نقش اساسی داشته است. اگر از همه هنرمندان، نخبگان و ورزشکاران پرسیده شود که از چه زمانی در مسیر موفقیت قرار گرفته‌اند، جواب خواهند داد که استعدادشان در مدرسه شناسایی شده و مدرسه، زمینه رشد و پرورش استعدادهای آن‌ها را فراهم کرده است.»

قهرمان کشوری کونگ‌فو ملاردی اظهار کرد:«به هر جایگاهی برسم هیچگاه از یاد نخواهم برد کسانی را که در به ثمر نشستن من و رسیدن به اهدافم مرا یاری کردند. از خانواده‌ام که مثل یک کوه همیشه پشت و پناهم بودند و همراه همیشگی من هستند، از مدیر و معلمانم و مربیانی که در این راه، مشوق من بودند از مدرسه و آموزش و پرورش که فرصت رشد و شکوفا شدن را برای دانش‌آموزان مستعد فراهم می‌کند قدردانی می کنم.»

این دانش‌آموز مقام‌آور کشوری به دانش‌آموزان همسن و سال خود توصیه کرد: «اگر می‌خواهید فردی موفق باشید باید به این خودباوری برسید که لایق بهترین و بالاترین موفقیت‌ها هستید. همیشه مسیر زندگی راحت نیست، و سختی‌های خودش را دارد و با مشکلات زیادی همراه است ولی اگر در این راه و مسیر سخت، تحمل کردید و ناامید نشدید، و دست از تلاش بر نداشتید، قطعاً به اهداف و آرزوهایتان خواهید رسید.»

سوگند مقدمی در پایان از آرزوها و اهداف خود این‌گونه خاطرنشان کرد: «من به هر موفقیتی برسم، هیچگاه مغرور نمی‌شوم و فکر نمی‌کنم که به بالاترین یا به آخرین پله موفقیت رسیده‌ام چون می‌دانم برای موفقیت‌های بزرگتر باید برنامه‌ریزی کنم و خود را در شروع مسیر جدیدی ببینم. سعی می‌کنم همیشه در حال یادگیری باشم و برای هدف‌های بزرگتر، توانایی‌های بیشتری را بدست آورم. من تلاش می‌کنم روزی افتخار کشورم باشم و با توکل بر خدا در مسابقات جهانی با کسب مدال طلا، در سکوی قهرمانی، با افتخار پرچم کشورم را بالا ببرم. برای رسیدن به آن‌روز، من دست از تلاش نمی‌کشم.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار