رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با پانا؛

قیمت میوه‌های شب یلدایی اعلام شد

تهران(پانا)- رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت پرطرفدارترین میوه در شب یلدا هندوانه است که اکنون در بازار بین 10 تا 15 هزارتومان تا سقف 22 هزارتومان به فروش می‌رسد. امسال به دلیل عدم آفت‌زدگی هیچ کمبودی در بازار برای میوه در بازار وجود نداشته و به وفور وجود دارد. کشور امسال در مقایسه با سال‌های گذشته از لحاظ تولید در صدر جدول قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
قیمت میوه‌های  شب  یلدایی  اعلام شد

اسد‌الله کارگر گلشن‌آبادی، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «قیمت هندوانه پارسال در آذر ماه حدود 8 هزارتومان بوده است ولی امسال بین 10 تا 22 هزارتومان است.»

فراوانی تولید میوه در کشور به دلیل عدم آفت‌زدگی

کارگر گلشن‌آبادی گفت: «یکی از امتیازاتی که امسال در بازار میوه وجود دارد، وفور و فراوانی میوه است. در هر سالی که ما آفت‌زدگی نداشته باشیم، میوه به وفور و فراوان وجود دارد. امسال نیز خوشبختانه به دلیل نبود آفت‌زدگی نسبت به سال‌های گذشته در صدر جدول تولید هستیم.»

رئیس اتحادیه میوه و سبزی بیان کرد: «اتحادیه برای میوه قیمت مشخص ندارد بلکه با توجه به فاکتور خرید و براساس مبلغی که میوه خریداری شده، قیمت‌گذاری می‌شود. مثلا ممکن است یکی از میدان به مبلغ گران‌تر یا ارزان‌تر خریده باشد اما میانگین قیمت به صورت هفتگی چاپ می‌شود.»

وی گفت: «قیمت انار ساوه در بازاربین 10 تا 30 هزار تومان و تا سقف 70 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت خرمالو شمال از 15 تا 20 هزارتومان تا سقف 35 تومان در بازار وجود است.»

کارگر گلشن‌آبادی افزود: «البته خرمالو شهریاری بین 25 تا 40 هزار تومان و تا سقف 65 هزارتومان در دسترس عموم قرار دارد. خرمالو شمالی و شهریاری اختلاف قیمت بالایی دارند و خرمالو شهریاری حدود پنجاه درصد گران‌تر است.»

هندوانه شب یلدا بین 10 تا 15 هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: «پرطرفدارترین میوه شب یلدا هندوانه است که اکنون در بازار بین 10 تا 15 هزارتومان و تا سقف 22 هزارتومان به فروش می‌رسد.»

وی درباره تقاضا مردم برای خرید میوه در شب یلدا در مقایسه با سال گذشته، اظهار کرد: «این مورد که تقاضا برای میوه در مقایسه با سال گذشته کاهش یا افزایش یافته است، بعد از شب یلدا مشخص می‌شود. زیرا اغلب خرید میوه در همان روز یا شب گذشته صورت می‌گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار