رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

اگر کاری به فرهنگ تبدیل شود ماندگارخواهد شد

مشهد(پانا)- رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت:مدارس به عنوان پایگاه پرورش یافتن نهال‌ها در کار بزرگ کاشت نهال نقش آفرینی و فرهنگ‌سازی خواهند کرد زیرا اگر کاری به فرهنگ تبدیل شود ماندگار خواهد شد و ساختن فرهنگ و نهادینه کردن این رفتار خوب در کودکان، ضامن محیط زیست با شکوه و سرسبز برای آینده ایران است.

کد مطلب: ۱۴۳۲۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اگر کاری به فرهنگ تبدیل شود ماندگارخواهد شد

جواد روحانی با بیان اینکه دانش آموزان دارای نیازهای ویژه از ظرفیت های خوبی در زمینه مهارت و کسب علم و دانش برخوردارند افزود: انشالله بتوانیم طی تفاهم نامه ای با اداره کل منابع طبیعی استان شرایطی را جهت بازدید دانش آموزان از منابع طبیعی جهت ارتقای شادابی آنان فراهم نماییم و در فرهنگ سازی کاشت نهال، باسفیر همیار طبیعت در مدارس استثنایی استان در این مهم سهیم باشیم.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: کمبود فضای سبز، حیات انسانی و به تبع آن محیط پیرامون آموزش و پرورش راتهدید می‌کند و باید سنت پسندیده درختکاری وحفاظت از منابع طبیعی را به فرزندان خودآموزش دهیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز و نهال کاری باعث تلطیف روحیه و شادی می شود گفت: پسندیده نیست که فضای سبز را توسعه ندهیم و یکی از طرح ها مهمی که با تاکید مقام معظم رهبری در سال گذشته به وزارت جهاد کشاورزی توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ شد کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال بود.

محسن فنودی بیان داشت: در ایران سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال باید کاشته شود و این آمار در استان خراسان رضوی سالانه ۲۲میلیون است که تاکنون بیش از ۳۰ میلیون نهال تولید کردیم.

وی افزود: شصت درصد از تولیدات نهال های بیابانی و ۴۰ درصد نهال جنگلی است که انشالله بتوانیم با شعار هر مدرسه یک نهالستان، در تمام مدارس سنت درختکاری را نهادینه کنیم.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه پتج مشهد گفت: توجه به معادن طبیعی یکی از مهارت های زندگی است که برای بقا و حفظ محیط زیست ضروریست و باید این موضوع در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد

مسجدی بافقی بیان داشت: حضور در مراسم نمادین این روز هم از بعد تبلیغی و ترویجی و هم از بعد ادای دین به محیط زیست و طبیعت دارای اهمیت است.

در پایان از سوی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جوایزی به تمامی دانش آموزان اهدا گردید و چهار نهال به یاد فرشته های آسمانی، ساسان ثانی، محمدجواد امیری، دانیال زوری و ابوالفضل رحمانی در دبستان کوشا کاشته شد و تمثال دانش آموزان چندمعلولیتی آسمانی بر نهال ها آویخته شد و نهال ها نیز به نام آنها ثبت گردید.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دست سازه های آموزشی و پژوهشی معلمین دبستان کوشا برپا شده بود که با استقبال خوب مسئولین و بازدیدکنندگان مواجه شد. شایان ذکر است این مراسم با شعار"هر مدرسه یک نهالستان" و با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه های ارزشمند ملی و ترغیب به کاشت نهال و احترام به طبیعت برگزار گردید.

گفتنی است در استان خراسان رضوی 9 هزار دانش آموز بانیازهای ویژه در مدارس استثنایی و در هفت گروه تحصیل می کنند و حدود ۱۱ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم از خدمات آموزش و پرورش استثنایی بهره مند هستند

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار