استقبال از ۹ شهید گمنام در فرودگاه اردبیل

اردبیل (پانا) - آیین استقبال از ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور مسئولان و خانواده های شهدا و ایثارگران در فرودگاه اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
استقبال از ۹ شهید گمنام در فرودگاه اردبیل

آئین استقبال از پیکرهای مطهر 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان استان اردبیل، ائمه جمعه و نمایندگان شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی، پارس‌آباد، نیر، نمین و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در فرودگاه اردبیل برگزار شد.

این 9 شهید گمنام در عملیات‌های مختلف در مناطق عملیاتی فکه، شلمچه، ام‌الرصاص،زبیدات، چزابه، جزیره مجنون و بوارین به شهادت رسیده‌اند که در چندماه گذشته تفحص شده‌اند.

علی واحد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص برنامه‌های تشییع باشکوه پیکرهای مطهر ۹ شهید گمنام گفت: نماز بر پیکر مطهر شهدا با حضور مردم شهیدپرور دارالارشاد اردبیل همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مقابل مصلای اردبیل اقامه و بعد از برگزاری محفل شهدایی در داخل مصلا تا میدان شریعتی تشییع خواهد شد.

وی افزود: پس از تشییع پیکر مطهر شهدا طبق برنامه اعلامی پیکرهای مطهر به کمیته‌های مربوط به هر شهرستان تحویل خواهد شد تا پس از برگزاری مراسم ویژه در محل‌های پیش‌بینی شده در شهرها و روستاها به خاک سپرده شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: پیکر مطهر دو شهید گمنام به ترتیب در روزهای ادامه داد: پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز بعد از انتقال به شهرستان پارس‌آباد و انجام مراسم‌های ویژه و محافل شهدایی در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه در شهرک کشت و صنعت مغان و روستای ایران‌آباد تدفین خواهد شد.

واحد با بیان اینکه پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز به شهرستان مشگین‌شهر اعزام خواهد شد، گفت: پیکر این دو شهید گمنام در شهرهای قصابه و فخرآباد تشییع و به خاک سپرده خواهد شد و همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنام به شهرستان گرمی منتقل و در پادگان مرزی این شهرستان آرام خواهد گرفت.

وی به تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام در روستای سولا شهرستان نمین اشاره کرد و گفت: پیکر مطهر یک شهید گمنام نیر در شهر کورائیم شهرستان نیر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از سال 1400 به‌عنوان روز شهدای گمنام نام‌گذاری شده و پیکرهای مطهر شهدای گمنام همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف در این روز تشییع و به خاک سپرده می‌شودند.

تلاوت قرآن کریم، سخنرانی و مداحی از جمله برنامه های این مراسم در فرودگاه اردبیل بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار