رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم نظری آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد:

لزوم حرکت دانش‌آموزان از حافظه محوری به سمت تفکرمحوری بر اساس سند تحول بنیادین

کلات (پانا) - رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم نظری آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت بر اساس سند تحول باید دانش‌آموزان از حافظه محوری به سمت تفکر محوری حرکت کرده و متفکر پرورش یابند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم حرکت دانش‌آموزان از حافظه محوری به سمت تفکرمحوری بر اساس سند تحول بنیادین

صبح امروز دوشنبه 20آذر1402، با حضور علی اکبر فنودی رئیس اداره آموزش متوسطه دوره اول و دوم نظری و حسین حسین پور رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی،رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات و جمعی از همکاران این مدیریت زنگ پژوهش در محل آموزشگاه دخترانه فاطمیه شهر کلات نواخته شد.

علی اکبر فنودی، رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم نظری آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم و در جمع دانش آموزان گفت: وقتی مبحث پژوهش مطرح می شود، باید بتوانیم با نهادینه کردن این موضوع دانش آموزان اندیشمند و متفکر تربیت کنیم. بر اساس سند تحول باید دانش آموزان از حافظه محوری به سمت تفکرمحوری حرکت کرده و دانش آموزان متفکر پرورش دهیم.

وی افزود: قوه فکر و اندیشه و قدرت انتخاب را خداوند به انسان داده است ولی باید از این سرمایه ی خدادادی استفاده کرد.پژوهشگری با پرسش شروع می شود،انسان با پرسشگری رشد می نماید.

فنودی اظهار کرد: دانش آموزان باید به دنبال کشف حقایق باشند و این فقط با تفکر محوری میسر است. حس کنجکاوی باعث کشف بسیاری از مسایل می شود. اگر می‌خواهید رشد کنید، باید در کنار تحصیل به دنبال مطالعه خارج از کتاب درسی بوده و پژوهش و تحلیل داشته باشید.

رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم نظری آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: معلمان ما نیز باید پژوهنده باشد و محتوای درسی را به همین سمت سوق دهند. دانش آموزان را تشویق کنند تا در کنار درس از ظرفیت کتابخانه های موجود در مدارس نیز استفاده کنند، دانش آموزان با همین مطالعه می توانند با پژوهش دست به ابتکارات بزرگی بزنند که جامعه را متحول کند و انتظار ما نیز بر همین است پس خودتان را دست کم نگیرید چرا که آینده جامعه به دستان شما رقم می خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار