نواخته شدن زنگ پژوهش در دبستان دخترانه شهید قضاوی ناحیه اصفهان۴

اصفهان (پانا) - زنگ پژوهش در دبستان دخترانه شهید قضاوی ناحیه ۴ با حضور مسئولین آموزش وپرورش ناحیه ۴ اصفهان و اعضای کمیته پژوهش نواخته شد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ پژوهش در دبستان دخترانه شهید قضاوی ناحیه  اصفهان۴

مراسم با اجرای برنامه حاملان قرآن، گارد پرچم و سرود همگانی نسل آرمانی، آغاز شد. سپس، نماینده دانش آموزی و عضو کمیته پژوهشی مدرسه به صحبت پرداخت و گزارشی جامع از فعالیت‌های پژوهشی مدرسه را با رویکرد تمام ساحتی، در محورهای دین پژوهی، ایران پژوهی و دانش پژوهی ارائه کرد. این گزارش، حاوی نتایجی از پروژه‌ها و تحقیقاتی بود که دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی انجام داده بودند.


معرفی دو نفر از دانش آموزانی که در رویدادهای پژوهشی الف تا رتبه کشوری را کسب کرده بودند، شاهنامه خوانی اجرا کردند. این اجرا با استقبال و تشویق حاضرین همراه بود و اهمیت اصالت فرهنگ و تمدن اسلامی و ادبیات فارسی را بیان می نمود و نشانه استعداد و تلاش دانش آموزان بود که اگر بها داده شود شکوفا خواهد شد.

چالش و مسابقه ای توسط کارشناس پژوهش اداره برگزار شد.
حسین یزدی معاون پژوهش و پشتیبانی با دانش آموزان در خصوص اهمیت پژوهش صحبت نمود و اهداف پژوهشی را تبیین کرد.


در نهایت زنگ پژوهش به صدا در آمد، نواختن زنگ پژوهش و این نماد، آغاز فعالیت ها و نمایشگاه های پژوهشی در ناحیه ۴ می باشد.
در این رویداد زنگ پژوهش، اعضای کمیته پژوهشی نیز حضور داشتند و ضمن توجه به امر پژوهش و نگاه کلان، به صحبت‌های دانش آموزان درباره فعالیت‌های پژوهشی آنها گوش فرا دادند، و دانش آموزان را به انجام فعالیت پژوهشی و دانش ترغیب نمودند.


بعد از اجرای نمادین زنگ پژوهش ، دانش آموزان به نمایشگاهی که به منظور معرفی پروژه‌ها و تحقیقات انجام شده توسط دانش آموزان برپا شده بود، رفتند. در این نمایشگاه، دانش آموزان با ارائه پوسترها، مدل‌ها و ارائه‌های دیگر، نتایج و یافته‌های خود را به مسئولان و دیگر دانش آموزان تشریح کردند.


این رویداد نه تنها به دانش آموزان، بلکه به معلمان انگیزه و انگیزش برای پژوهش و تحقیقات را القا نمود.

در نهایت، با توجه به تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های پژوهشی که در این رویداد معرفی شدند، می‌توان گفت که نه تنها دانش آموزان مدرسه شهید قضاوی، بلکه همه دانش آموزان ناحیه ۴ در هر سطح مدرسه ای که باشند با تلاش و پشتکار خود در مسیر پژوهش و تحقیق، می توانند به نتایج قابل توجهی دست یابند و با ارائه آموزش‌های مناسب، می‌توانند در عرصه پژوهش و تحقیقات به عنوان نخبگان آینده شناخته شوند.

دانش اموز خبرنگار: مبینا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار