واکنش خزانه‌دار شورای شهر تهران به موضوع گم شدن 17 هزار میلیارد تومان

تهران (پانا) - خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به سوء برداشت در خصوص ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران گفت این مبلغ گم نشده بلکه به ثبت نرسیده است. موضوع این است که راهبری سازمان ها، شرکت ها و موسسات تابعه به گونه ای است که تا مبالغ را ثبت کنند، زمان بر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۳۰۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
واکنش خزانه‌دار شورای شهر تهران به موضوع گم شدن 17 هزار میلیارد تومان

حبیب کاشانی در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با محکومیت جنایات اسرائیل در غزه گفت: از تمام هنرمندان و ورزشکاران و افراد اثرگذار درخواست می‌کنم به هر طریق گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی را به تصویر بکشند.

وی با اشاره به سوء برداشت پیش آمده در برخی رسانه‌ها پیرامون ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران گفت: این گزارش مستند به عملکرد اعلامی از سوی شهرداری است و در این عملکرد تا پایان مهر ماه در بخش نقدی و غیر نقدی اعتبار ابلاغی ۸۰ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بود و از این میزان ۶۱ هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است و پرداختی نیز ۴۱ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان بوده و ۲۱ هزار میلیارد تومان از آن را صرف کرده‌ایم.

کاشانی افزود: ما در هر ماه اعلام کرده‌ایم، درصد جذب پایین است و پیگیری‌ها به این منجر شد که در مهرماه ۳۳.۹ درصد به ثبت رسید؛ درحالیکه در مدت مشابه سال قبل ثبت هزینه‌ها ۲۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از ۲۱ هزار میلیارد تومان حقوق، پنج درصد تملک دارایی مالی و ۳۵ تملک دارایی سرمایه‌ای است، یادآور شد: رقم تملک دارایی سرمایه‌ای منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ۳۳ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته و میزان عملکرد نیز ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

خزانه دار شورا همچنین تصریح کرد: در سرفصل هزینه‌ای و حقوق کارکنان ابهاماتی برای افراد پیش آمد که چه اتفاقی برای ۱۷ هزار میلیارد تومان افتاد. این مبلغ گم نشده بلکه به ثبت نرسیده‌است. موضوع این است که راهبری سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه به گونه‌ای است که تا مبالغ را ثبت کنند، زمان بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پس از اتمام کار و تحویل پروژه‌ها نیز ثبت هزینه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: در سرفصل تملک دارایی مالی و سرمایه‌ای، ثبت هزینه‌ها پس از اتمام پروژه‌ها انجام می‌شود و با توجه به تأخیر در ارسال مدارک، هزینه‌ها نیز با تأخیر ثبت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه ثبت هزینه‌ها هشت درصد نسبت به سال قبل و ۱۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است، یادآور شد: هرچند این میزان ثبت هزینه ایده آل ما نیست اما تأخیر در ثبت برخی هزینه‌ها اجتناب ناپذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار