مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

قرآن، راه و روش درست زندگی را به مسلمانان آموخته است

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در محفل انس با قرآن، این کتاب آسمانی را نشان‌دهنده راه و روش درست زندگی به مسلمانان خواند.

کد مطلب: ۱۴۲۹۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
قرآن، راه و روش درست زندگی را به مسلمانان آموخته است

محفل انس با قرآن دانش‌آموزی به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی و با حضور آیت اصلانی مدیر، مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی و سایر مسئولان ناحیه یک بهارستان در آموزشگاه شاهد دکتر شهیدی برگزار شد.

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان ضمن اشاره به وظایف قاریان قرآن کریم عنوان کرد: کشور ما یک کشور اسلامی است و تمام کسانی‌ که قرآن کریم را تلاوت می‌کنند وظیفه دارند تا علاوه بر تلاوت آن، به درک معانی احادیث و آیات قرآنی نیز بپردازند؛ همچنین لازم به ذکر است قرآن، راهنما زندگی انسان‌ها و معجزه‌ای از جانب خداوند متعال و سبحان است.

وی همچنین در خصوص قواعد و اصول قرائت قرآن کریم بیان کرد: تلاوت قرآن کریم نیز همانند سایر کار‌ها ویژگی‌هایی همانند توجه به قواعد قرآنی و داشتن صوت و لحن مناسب جهت تلاوت دارد و اگر قاری، بدون توجه به این قواعد قرآن بخواند، شنونده حس خوبی نسبت به شنیدن آیات قرآن نخواهد داشت و علاقه خود را از دست خواهد داد.

اصلانی در ادامه ضمن اشاره به راهنما انسان‌ها در زندگی اظهار کرد: قرآن، راه و روش درست زندگی را به مسلمانان و تمام مردم جهان می‌آموزد و اگر شخصی بخواهد یک زندگی موفق داشته باشد باید به احادیث و آیات قرآن توجه و آن را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ همچنین خداوند سبحان فرموده است که اگر شخصی می‌خواهد با من صبحت کند باید به قرآن مراجعه کند زیرا جواب تمام سوالات بنی آدم در آن ذکر شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در پایان سخنان خود در خصوص تامل در آیات قرآن کریم اذعان کرد: شنوندگان آیات قرآن کریم، همانند قاریان این کتاب آسمانی از ثوابی یکسان برخوردار هستند؛ اما نکته قابل توجه در خصوص شنوندگان این است که باید علاوه بر لذت بردن از صوت دلنشین قرآن کریم، معانی آیات آن را نیز درک کنند و بدانند که قاری چه کلماتی را تلاوت می‌کند.

خبرنگار دانش آموز: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار