در دیدار رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه در استان با رئیس کل دادگستری خراسان شمالی صورت گرفت؛

بررسی راهکارهای گسترش سطح همکاری‌های‌ بیمه ‌و دستگاه قضایی

بجنورد (پانا) - همزمان با هفته بیمه، حاتمی، رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان و هیأت همراه با حجت الإسلام والمسلمین براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی دیدار و گفت‌وگو و راهکارهای گسترش سطح مناسبات و همکاری ها و تعاملات فی مابین شرکت‌های بیمه ‌و دستگاه قضایی را بررسی کردند.

کد مطلب: ۱۴۲۸۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی راهکارهای گسترش سطح همکاری‌های‌ بیمه ‌و دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این دیدار ضمن تبریک هفته بیمه، به اهمیت نقش عملکرد شرکت های بیمه در راستای کاهش حجم ورودی پرونده ها در شعب دادسرا و مختومه شدن سریع آن در شعب ویژه تصادفات(شورای حل اختلاف) اشاره و خواستار افزایش سطح همکاری ها جهت تسهیل و تسریع در انجام امور به ویژه در حوزه پرداخت خسارت ها به زیان دیدگان شد.

مقام عالی قضایی استان در توصیف کلیات مشکلات مبتلابه بیمه ها در ارتباط با موضوع پرونده های قضایی در استان گفت: طبق بررسی های به عمل آمده بسیاری از بیمه ها در استان دارای استقلال مالی نیستند لذا انجام برخی پرداختی ها را به تأمین اعتبار لازم از مرکز موکول می کنند.

وی از عدم وجود نمایندگی در حوزه پرداخت از سوی برخی بیمه ها در استان، انباشت پرونده ها و تأخیر نامتعارف و یا تعلل در پرداخت خسارات شکات از جمله در پرونده هایی که متهم، مرتکب تخلف حادثه ساز شده را از دیگر مشکلات طرح شده برشمرد.

براتی زاده با بیان اینکه بررسی تفصیلی اهم مشکلات موجود در حوزه بیمه مستلزم برگزاری جلسه یا جلسات علی حده با مقامات قضایی از جمله دادستان عمومی و انقلاب، قضات دادگاه ها و محاکم و اجرای احکام کیفری دادسراها است؛ از پیش بینی و انجام هماهنگی لازم به منظور تشکیل نشست هم اندیشی و هماهنگی در این خصوص در آینده نزدیک خبر داد.

حاتمی، رئیس شورای هماهنگی بیمه ها در استان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن سطح فعلی تعاملات فی مابین دستگاه قضایی با بیمه ها در خراسان شمالی به اشتغال حدود 5 هزار نفر در صنعت بیمه استان اشاره و از افزایش 40 درصدی پرداخت خسارت ها توسط شرکت های بیمه در استان خبر داد.

وی با اشاره به میانگین 83/1 کشوری ضریب نفوذ بیمه،سهم خراسان شمالی را در این نسبت (نفوذ) 13/2 توصیف و خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی از این حیث رتبه ششم کشور را دارا می باشد.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار