معاون اموراستانهای ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش و پاسخ به ۵ پرسش تربیتی
تهران (پانا) - معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش به مناسبت هفته تربیت اسلامی به ۵ پرسش پیرامون تربیت اسلامی پاسخ داد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آ»وزش و پرورش؛ حجتالاسلام حسین درودی، از جانبازان دوران دفاع مقدس و معاون امور استانهای ستاد همکاریها به مناسبت هفته تربیت اسلامی به پرسشهایی در این خصوص پاسخ داد که مشروح آن را در ذیل میخوانیم:
۱- برگزاری دورههای جهاد تبیین در مدارس چگونه میتواند دانش آموزان را در برابر هجمه دشمنان، توانمند و مقاوم سازد؟
با سلام و تبریک اعیاد شعبانیه با توجه به نوع سوالات که بیشتر پیرامون حضور طلاب در مدارس و پیشگیری از تحریف دشمنان با استفاده از منابع تدوین شده توسط اهل بیت(ع) و سبک زندگی ایشان و ادعیههای ملکوتی آنان، طعام خردورزی برای دانشآموزان بیبدیل و پُر از سرور نشاط ماندگار است که فقط با دعوت از آنها در برنامه درسی جهت حضور در متن درسی و خروج از حاشیه، امکان برگزاری جهاد تبیین از آنها برای خلع سلاح کردن دشمنان بیرحم میتواند تحفه الهی و بهرهگیری از قدرت فرشتگان باشد.
در پاسخ به سوال اول باید بگویم برگزاری جهاد تبیین با شکلهای متناسب توان ذهنی دانشآموزان و محتویات پاسخگو به شبهات فرهنگی و تحریف و دروغپردازی دشمنان نوجوانان و جوانان را در قبال اندیشه شناسی منافقان و فاسقان معاند با نظام اسلامی و اندیشهسازی مردمسالار پیشگام جوانان و دانشآموزان کشورهای اسلامی و جهان خواهد کرد.
۲- آیا بدون آموزش گفتوگوهای تمدنی در مدارس میتوان به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کرد؟
به طور کلی خیر؛ چرا که اگر در مدارس کشور ریلهای مناسب گفتوگوهای اندیشه شناختی و اندیشهورزی انقلابی دانشآموزان توسط طلاب متخصص و معلمان ماهر جهادی و برنامه درسی همافزا و تسهیلکننده پدید نیاید، تشکیل پایههای تمدن نوین اسلامی با تاخیر آسیبزا و تهاجم دشمنان جمهوری اسلامی روبهرو خواهد شد.
۳- خانواده صالح و صدا وسیما در موفقیت مدرسه صالح چه سهمی میتوانند داشته باشد؟
در پاسهخ به این سوال باید گفت خانواده صالح، خانوادهای است که اعضای آن با ترکیب بینش اسلامی و دانش انسانی، مدرسه با صلاحیتهای پایه و رسانهها به ویژه صدا و سیما را قادر خواهد بود که ملزم به تهیه و تولید محتویات مورد نیاز خود در برابر تحریف و دروغپردازی دشمنان بیرحم بنماید که با صلاحیتی که توسط حمایت مساجد و مراکز فرهنگی مردمنهاد ایجاد میکنند، سبب مطالبه عمل صالح یا همان حیات طیبه و ترویج بهروز آن را برای آینده دانشآموزان میگردند که در گام اول انقلاب اسلامی این فرآیند سبب رشد و جهش تربیت انسانی و علمی دانشآموزان ایران انقلابی به اذعان مراکز تحقیقاتی و آماری در جهان شده است.
۴- حضور طلاب متخصص در مدارس چگونه میتواند اخلاق شهروندی دانشآموزان را آفتزدایی و تمدنی کند؟
حضور طلاب متخصص دینشناس در مدارس سبب غنای دروس علوم اسلامی و انسانی در مدارس میگردد که عامل حمایت از زحمات مدیران و معلمان و مربیان انقلابی میشود که با افشای محتویات مخرب علوم انسانی بشر بنیاد غرب میتواند از آفات و آسیبهای آن مانند اقدامات در گام اول پیشگیری کنند و از نفوذ آنان با پوششهای انساندوستی مقابله بههنگام کنند.
۵- چرا دشمنان در صدد بیاعتمادسازی دانشآموزان به آموزههای دینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند؟
دشمنان انقلاب اسلامی با یارگیری جهانی و تدوین مهندسی جنگ ترکیبی علیه انقلاب اسلامی در اغتشاشات اخیر به این نتیجه رسیده بودند که انقلاب اسلامی با تهدید نظامی و جنگ فیزیکی قابل تغییر نیست مگر با استحاله فرهنگی که با تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی و دروغپردازی برای آثار آموزههای قرآنی و فرهنگ مقاومتسازی ۳۶هزار دانشآموز شهید و همچنین ۵ هزار معلمانی که شربت شهادت چشیده بودند، اقدام کنند که به فرمایش حکیمانه امام انقلاب اسلامی، مهندسی تحسینآفرین با محاسبه غلط را به خود اختصاص دادند که با نصرت الهی اقدامات جنایتکارانه آنها به شکست مبهوتکننده مبدل شد.
ارسال دیدگاه