همایش توانمند‌سازی کنکور در استان گلستان برگزار شد

گلستان (پانا) - همایش توانمند‌سازی کنکور با حضور مسئولان استانی و جمعی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم در استان گلستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش توانمند‌سازی کنکور در استان گلستان برگزار شد

همایش استانی تکنیک موفقیت های آزمون کنکور سراسری ( گام اول موفقیت ) با حضور مدرس برجسته کشوری محمد رضا پور دستمالچی ، پژوهشگر و کارشناس حوزه آموزش و مشاوره ، کارشناس ارشد برنامه‌های تلویزیونی و صداوسیما ، موسی کابلی ، معاونت پرورشی ‌فرهنگی اداره کل آموزش و‌پرورش استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی ، مدیران ، مشاوران ، دبیران و دانش اموزان پایه دوازدهم ، با مشارکت اداره کل آموزش پرورش ، و دانشگاه آزاد اسلامی استان ، در سالن همایش دکتر ابراهیمی استان گلستان برگزار گردید .

موسی کابلی ، ضمن عرض خوش آمد گویی خدمت مدعوین ابراز کرد : آینده هر دانش ‌آموزی در گرو دستان توانمند اوست .
کابلی در ادامه با اشاره به اینکه بدون در نظر گرفتن کنکور راه دیگری برای موفقیت در آینده باقی نمی ماند و بزرگترین و اساسی ترین نقش را در زندگی افراد ایفا می کند افزود : در حقیقت موفقیت در کنکور سراسری پلی است که دانش آموز را به سوی آینده روشن هدایت می کند .

پور دستمالچی با اشاره به مسئله ناتوانی دانش اموزان پشت کنکوری در برنامه ریزی درسی در زمان مدرسه و خارج از مدرسه ، و عدم مطالعه درست ، دقیق و اصولی دروس ، ادامه داد : این مساله ، زمانی مهم تر می شود که بدانیم بر خلاف دانش آموزان ، سایر داوطلبان پشت کنکوری ، وقت و زمان بیشتری برای مطالعه دروس خود دارند . مساُله مطالعه برای کنکور ، همزمان با مدرسه آن قدر مهم است که بعضی از دانش آموزان که عملکرد ضعیف تری دارند ، چنان این مساله را برای خود بزرگ می کنند که روحیه خود را از دست داده و دیگر نمی توانند آن گونه که باید وتوان دارند ، برای کنکور مطالعه کنند .
پور دستمالچی ، راز موفقیت در ازمون های سراسری کنکور را در ۱۰ اصل مهم و اساسی بیان کرد و ادامه در رابطه یا جمع‌بندی اصول اظهار کرد : هدف از دوران جمع‌بندی کنکور‌‌ ، ساماندهی و نظم‌دهی به تمامی مطالبی است که در طی دوره دوم دبیرستان (پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم) مطالعه کرده‌اید تا بتوانید جهت شرکت در کنکور سراسری، آمادگی لازم را کسب کنید و بتوانید در کنکور سراسری، به راحتی آن‌ها را بازیابی کنید تا بهترین نتیجه را رقم بزنید.

این همایش به منظور تعلیم و راهنمایی اصول و روش های برنامه ریزی صحیح درسی ، روش های صحیح مطالعه و یادگیری ( روش درست تست زنی ، نت برداری ، مرور دروس ) ، روش های حفظ و ایجاد انگیزه درونی ( انگیزه موتور محرک درونی ) در دانش اموزان بر گزار شد.

دانش آموز خبرنگار: مریم امامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار