مدیرکل بحران استان گلستان:

در استان گلستان سالانه 170 الی 180 زلزله ثبت می‌شود

گلستان (پانا) - مدیرکل بحران استان گلستان عنوان کرد در استان گلستان سالانه 170 الی 180 زلزله ثبت می‌شود .

کد مطلب: ۱۴۲۸۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
در استان گلستان سالانه 170 الی 180 زلزله ثبت می‌شود

بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدرسه نمونه دولتی امام علی(ع) گرگان برگزار شد.

در مانور مقابله با زلزله کارمندان هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و…دانش لازم برای مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی را به دانش آموزان آموزش دادند.

حاجی زاده، مدیرکل بحران استان گلستان اظهار کرد: امروزه در جهانی هستیم که سالانه حدود 500 هزار زلزله به وقوع می‌پیوندد؛ البته زلزله های زیر 3 ریشتر ثبت نمی‌شوند و به صورت تقریبی هر دقیقه در جهان یک زلزله بالای 4ریشتر زمین را می لرزاند.

وی ادامه داد: در کشور ما سالانه 8 الی10هزار زلزله و در استان گلستان سالانه170 الی180زلزله بالای 3 ریشتر ثبت می‌شود. در ماه گذشته 10زلزله در استان به ثبت رسیده است.

حاجی زاده افزود: 68٪از کشور ما روی گسل یا در حریم گسل قرار دارد و ما هیچ راه حلی برای کسب دانش لازم در برابر زلزله و سازگار شدن با آن نداریم.

میرزاحسینیان معاون امور جوانان هلال احمر نیز بیان کرد: ما امروز در180مدرسه استان گلستان این مانور را به اجرا در آوردیم و به دانش آموزان آموزش لازم در برابر زلزله را تعلیم دادیم.

معاون امور جوانان هلال احمر افزود: هدف از این مانور این است که آمار خسارت را در زلزله کاهش دهیم. اگر شما دانش آموزان این تکنیک ها را به خانواده خودتان آموزش دهید و نقاط ایمن منزلتان را شناسایی کنید، زمانی که خدایی نکرده زلزله ای رخ دهد، کاهش خسارت را شاهد خواهیم بود.

مدرس زاده رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: پدیده زلزله یک بحران جدی است و باید دانش آموزان آمادگی لازم قبل از زلزله، در حین زلزله و بعد از زلزله را داشته باشند. برگزاری چنین مانورهای عملی کمک می‌کند مهارت دانش آموزان در مدرسه و در خانه افزایش پیدا کند و آمادگی بیشتری نسبت به خطرها داشته باشند.

وی ادامه داد: برگزاری این مانورها نه فقط در مناسبات بلکه در همه مواقع سال باید آموزش داده شود تا دانش آموزان بتوانند از خودشان در مواقع حادثه و مواقع اضطراری از آنها استفاده کنند تا شاهد کاهش تلفات باشیم.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش گرگان گفت: برگزاری مانور زلزله در سال1374در حوزه آموزش و پرورش آغاز شد و از آن سال تاکنون ادامه دارد. مانور های زیادی در مدیریت بحران انجام می‌شود، اما مهم ترین و تاثیرگذارترین آنها مانور زلزله است.

وی افزود: ما اهداف زیادی در برگزاری این مانورها داریم که مهمترین آنها افزایش سرعت عمل، کاهش تلفات و آموزش مهارت به دانش آموزان است.

دانش آموز خبر نگار: سینا پقه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار