دانش‌آموز المپیاد البرزی در گفت‌وگو با پانا:

موفقیت درالمپیاد وابسته به تلاش، توان و هوش دانش‌آموز است

کرج (پانا) - دانش‌آموز دبیرستان مالک اشتر ناحیه ۴ کرج گفت مهمترین موفقیت درالمپیاد، تلاش، توان و هوش دانش‌آموز است که باعث موفقیت او می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۷۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت درالمپیاد وابسته به تلاش، توان و هوش دانش‌آموز است

مهدی نعیمائی، دانش آموز دبیرستان مالک اشتر ناحیه ۴ کرج،یکی از مدال آوران المپیاد زیست شناسی است. با وجود شرایط مالی ضعیف و کمبود امکانات موفق به کسب مدال نقره شده است.

وی در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «با توجه به اینکه عوامل مدرسه در سال ۱۴۰۰ در زمان کمی که به شروع دوره‌ بیست و پنجم المپیاد مانده بود به دانش‌آموزان زمان المپیاد را اعلام کردند، من نتوانستم در المپیاد آن سال شرکت کنم به همین دلیل برای دوره بیست و ششم شروع به خواندن کردم و از تابستان سال ۱۴۰۱ درس خواندن جدی برای من شروع شد.»

وی در ادامه گفت: «در مرحله اول تصمیم گرفتم که قبول شوم،ولی در مرحله دوم چون سوالات دوره بیست و ششم با سوالات دوره های قبل خیلی متفاوت‌ بود انتظار بالا رفتن از مرحله دوم و کسب مدال را نداشتم ولی خوشبختانه توانستم مدال نقره را کسب کنم.»

نعیمائی افزود: «درطول مسیر با ناامیدی های بسیاری به دلیل سطح علمی بالا و امکاناتی که رقبا داشتند مواجه شدم، اما با توجه به اینکه مدرسه ما امکانات آزمایشگاهی زیست شناسی را نداشت و همچنین مثل سایر دانش آموزان المپیادی که مرخصی های طولانی مدتی داشتند را نداشتم و به خاطر قیمت بالای کتاب ها باید مدت طولانی را صبر می کردم تا بتوانم کتابی را تهیه کنم، اما بر ناامیدی ها غلبه کردم.»

وی ادامه داد: «برای شرکت در المپیاد به جز تلاش و اراده‌ فرد، نیازی به شرکت در کلاس های خاص مدارس خاص یا حامی و مشاور و معلم و آزمایشگاهی خاص باشد نیست.»

نعیمائی با اشاره به کسانی که می خواهند در المپیاد شرکت کنند گفت: «تنها چیزی که برای شرکت در المپیاد نیاز است اراده، تلاش و هوش خودتان، داشتن برنامه ریزی و مدیریت درسی که بدانید هر کتاب را در مدت زمان مشخصی تمام کنید، است. مدیریت زمان بسیار مهم است، زمان را طوری تنظیم کنید که حتی بتوانید به تفریحات خود با خانواده بپردازید. از فضای مجازی مقداری فاصله بگیرید. نهایت تلاش خود را انجام دهید، زیرا هرچه تلاشتان بیشتر باشد مطمئناً بر هر مشکل و سختی که باشد می توانید غلبه کنید و به نتیجه مطلوبی برسید.»

وی در پایان بیان کرد: «کسی که می‌خواهد در این عرصه شرکت کند به هیچ عنوان نباید به حرف های دیگران نظیر اینکه المپیاد باعث شکست در کنکور می‌شود و... توجه کند. با وجود اینکه المپیاد در زمان کنکور مقداری از وقت شما را می گیرد ولی باعث موفقیت های زیادی در این زمینه می شود. از مزیت های مهم عضو شدن در سازمان ملی نخبگان است. همچنین درالمپیاد زیست در آزمایشگاه مطالب مفید و جدیدی را یاد می‌گیرید بنابراین هر نتیجه ای را کسب کنید ارزش تمام سختی ها را دارد.»

دانش آموز خبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار