به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت؛

افتتاح کتابخانه پژوهش‌سرای ناحیه یک شهرکرد‌‌

شهرکرد (پانا) - ‌کتابخانه پژوهش‌سرای ناحیه یک شهرکرد به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی‌ افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح کتابخانه پژوهش‌سرای ناحیه یک شهرکرد‌‌

کتابخانه پژوهش سرای دکتر چمران، ناحیه یک شهرکرد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف ترویج کتاب افتتاح شد، در ادامه به اهداف و تاثیر افتتاحیه کتابخوانه پژوهش سرا می پردازیم.

صادق قاسمی مدیر پژوهش سرای دانش آموزی شهید دکتر چمران آموزش و پرورش ناحیه یک شهرکرد در خصوص هدف افتتاح کتابخانه پژوهش سرا گفت: کتابخانه و سالن مطالعه پژوهش سرا با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی آماده خدمت رسانی به تمامی دانش آموزان استان می باشد.

وی از وجود سه هزار جلد کتاب با عنوان های مختلف در کتابخانه پژوهش سرا خبر داد و گفت: با توجه به پیشرفت علم و روحیه چالش پذیر نوجوانان برای ترویج کتابخوانی در آینده علاوه بر کتاب های کاغذی، از کتابخانه الکترونیکی نیز بهره مند خواهیم شد.

او کتاب را غذای روح بشریت دانست و بیان کرد: مطالعه، انسان را از هویت خود با خبر می‌کند و راه درست زیستن را به او می‌آموزد، کتاب همواره در تمامی دوره‌ها و زمان‌ها کمک حال بشر بوده است تا آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی گام بر دارد.

وی کتاب را پنجره ای به سوی آینده و به عنوان معلمی حکیم و زیرک دانست و گفت: دانش آموزان با خواندن کتاب‌های خوب و مناسب با زاویه‌های دید مختلف آشنا می شوند و می توانند تجربیاتی که اشخاص با صرف نمودن وقت خود اندوختند به طور رایگان در اختیار خود قرار دهند و در نهایت دانش آموزان با همنشینی همچون کتاب قدرت تفکر و بینش خود را تقویت کنند.

صادق قاسمی در پایان سخنان خود جذابیت فضای مجازی را دلیلی برای کاهش مراجعه دانش آموزان به کتابخانه‌ها دانست و افزود: کتابخانه پژوهش سرا برای رقابت با فضای مجازی و جذب دانش آموزان به سمت کتابخانه و کتابخوانی افتتاح شده است تا با برگزاری مسابقات کتابخوانی، به روز نمودن کتاب‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید دانش آموزان را به مسیر کتابخوانی دعوت کنیم.

در ادامه دکتر سیده فاطمه احمدی مسئول آزمایشگاه نانو پژوهش سرای دکتر چمران مطالعه کتاب را دلیلی برای رقم زدن سرنوشت دانست و گفت: کتاب قدرت بسیار زیادی برای تعیین سرنوشت خواننده خود دارد، زیرا کتاب‌ها گامی کوچک برای تغییرات بزرگ هستند.

وی در خصوص اهمیت کتاب در علم پزشکی افزود: قطعاً کتابخوانی توسط پزشکان مختلف به خصوص روانپزشکان توصیه می‌شود و با توجه به آثار آن که بر جسم و روان افراد مورد بررسی گسترده قرار گرفته است، می‌توان گفت بیمار قبل از درمان و دارو احتیاج به برقراری ارتباط صحیح با پزشک دارد و هنگامی که بیمار خودآگاهی عمیقی داشته باشد بیشتر اوقات ، نیاز به داروهای اولیه کم خواهد داشت که این خودآگاهی نیاز به خواندن کتاب و مطالعه فراوان دارد.

احمدی در ادامه کتابخانه ها را جایگاه ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: علاوه بر احداث کتابخانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی می توان کتاب‌های جالب و تاثیرگذار را به اطرافیانمان هدیه دهیم و حتی دانش آموزان می‌توانند در کلاس‌های درس خود، از اهمیت کتاب و کتابخوانی برای دوستانشان صحبت کنند.

سیده فاطمه احمدی در پایان در خصوص اهداف افتتاحیه کتابخانه پژوهش سرا اظهار کرد: با توجه به محیط علمی و امن کتابخانه پژوهش سرا، دانش آموزان با حضور خود و معرفی این مکان به همکلاسی‌های خود می توانند زنجیره فرهنگ سازی کتابخوانی را با یک اتفاق کوچک سریعتر رقم بزنند.

در ادامه سارینا غفاری یکی از دانش آموزان، حس و حال خود را در خصوص افتتاحیه کتابخانه پژوهش سرا بیان کرد و گفت: کتابخانه جایگاهی برای ارتقای رشد روحی انسان است و هنگامی که این کتابخانه در مکانی همچون پژوهش سرا افتتاح شده باشد دانش آموزان می‌توانند علاوه بر خواندن کتاب برای پاسخ به پرسش‌های علمی خود نیز به این مکان مراجعه کنند.

در پایان باید گفت: می‌توان اندیشه‌های درست را از درون یک کتاب بیرون کشید و آن را به عنوان یک الگوی درست در زندگی خود قرار داد و این امر مهم با افتتاح کتابخانه ها و استقبال از فرهنگ کتابخوانی اتفاق می افتد.

خبرنگار: مرضیه امیرخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار