معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با پانا:

۳۰۰۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان البرز شناسایی شدند

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز در راستای اجرای طرح شهید محمودوند گفت اطلاعات ۳۳۴۹ نفر دانش‌آموز از طریق سامانه شهید محمودوند در استان البرز پالایش و بررسی شد که بر اساس این پالایش تعداد ۲۷۵ نفر از بازماندگان واقعی شناسایی و جذب شده و به مدرسه بازگشتند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
3005 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان البرز شناسایی شدند

سید محمود حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «در سال گذشته پس از بررسی اطلاعات سامانه شهید محمودوند و شناسایی و پیگیری انجام شده مشخص شد که تعداد زیادی از آنان به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت از استان خارج شدند، بازمانده از تحصیل نبودند. بنابراین ۳۰۰۵ نفر بازمانده از تحصیل شناسایی و تعیین تکلیف شدند.»

وی افزود: «در سال گذشته تعداد ۲۷۵ نفر بازمانده واقعی جذب مدارس شدند که درحال تحصیل هستند. بر این اساس روند دانش آموزان بازمانده از تحصیل دراستان البرز نزولی بوده است و ما توانسته ایم نرخ جذب پایه اول ابتدایی و در مجموع دوره ابتدایی را به صورت کامل بر اساس برش برنامه استان محقق کنیم. همچنین در حوزه باسوادی هم جزو استان های بالا در نرخ باسوادی هستیم.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل در معاونت آموزش ابتدایی و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان البرز اظهار کرد: «وجود مدارس مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان برای پذیرش این دانش آموزان جهت جلوگیری از بازماندگی از تحصیل، ظرفیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و توزیع بسته های حمایتی آموزشی و لوازم التحریر که توسط‌ گروه های جهادی، خیرین و پویش های مختلف صورت می گیرد همه از عوامل جذب بازماندگان از تحصیل هستند.»

حسینی خاطرنشان کرد: «هر ساله تعدادی از کودکان واجب التعلیم ممکن است به دلایل مختلفی امکان حضور در مدارس را نداشته باشند که آموزش و پرورش با جدیت نسبت به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل اقدام می‌کند تا بستر ادامه تحصیل را برای آنان فراهم کند.»

وی در ادامه اذعان کرد: «در سامانه شهید علی محمودوند دسترسی برای شناسایی، جذب و آموزش این کودکان به مناطق و معاونت های آموزش وپرورش داده می شود.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز در پایان عنوان کرد: «قبل از اجرای طرح شهید محمودوند آمار و اطلاعات متقن و درستی از این دسته از کودکان در دسترس نبود. آمار و اطلاعات از سازمان های مختلف دریافت و پالایش می شد. با اجرای طرح شهید محمودوند اطلاعات یکپارچه و دقیق تر شده است.»

دانش آموز خبرنگار: امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار