کمبود فضای ورزشی درمراکز تعلیم و تربیت استان اردبیل جبران شده است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت: کمبود فضای ورزشی درمراکز تعلیم و تربیت این استان جبران شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کمبود فضای ورزشی درمراکز تعلیم و تربیت استان اردبیل جبران شده است

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در آیین بهره برداری از بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور در اردبیل گفت: این طرح در مدت کمتر از سه ماه و در زمینی احداث شده که پیش از این در فهرست زمین‌های مازاد و قابل فروش قرار گرفته بود ولی با تهیه طرح اجرایی، این فضای معطل افتاده و بلااستفاده به یک مجموعه ورزشی تبدیل شد.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی و ورزشی در استان اردبیل افزود: کمبود در فضای ورزشی مراکز تعلیم و تربیت استان تا حدودی جبران شده ولی کمبود در فضای آموزشی همچنان وجود دارد.

استاندار اردبیل کمبود ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل را خسران بزرگی برای بخش تعلیم و تربیت این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: استان اردبیل در حوزه ورزشی توانمندی بالایی دارد ولی هم در ساماندهی نیروی انسانی و هم در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در این استان، طی دو دهه اخیر غفلت زیادی شده است.

عاملی همچنین بر ایجاد هنرستان تربیت‌بدنی در داخل همین مجموعه افتتاح شده امروز تاکید و اضافه کرد: باید دانش‌آموزان مستعد در امور ورزشی را برای تحصیل در این هنرستان هدایت کنیم.

کلام اله صفری ، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل هم گفت: طی دوره خدمت دولت سیزدهم ۲۶ باب فضای ورزشی مجهز به چمن مصنوعی با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف استان احداث شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی با اشاره به این که آموزش وپرورش استان تا ۲ سال قبل حتی یک متر مربع فضای ورزشی با چمن مصنوعی نداشت، گفت: طی دوره خدمت دولت سیزدهم ۲۶ باب فضای ورزشی مجهز به چمن مصنوعی با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف استان احداث شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از خرید چمن مصنوعی برای ۱۵ باب فضای ورزشی دیگر در استان خبر داد و افزود: در مدت ۲ سال گذشته ۲۳ باب کلاس درس تربیت بدنی نیز با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سطح استان دایر، تجهیز و فعال شده است.

صفری بیان کرد: در مدت دو سال گذشته، پنج باب سالن ورزشی نیمه کاره آموزش و پرورش در استان با صرف ۷۰ میلیارد ریال و هشت باب سالن چند منظوره ورزشی با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

وی توسعه اتاق تربیت بدنی و بهداشت را از امور مورد توجه این اداره کل اعلام کرد و گفت: در این زمینه ۲۵ اتاق سلامت با صرف سه میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته تجهیز و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تجهیز و تعمیر پنج باب سالن ورزشی با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و نیز میزبانی از المپیاد ورزشی کشوری به همراه کسب ۱۵ عنوان قهرمانی کشوری را از جمله دستاوردهای جامعه ورزش آموزش و پرورش این استان در یک سال گذشته ذکر کرد.

صفری همچنین اظهار کرد: تا دو سال پیش سرانه فضای ورزش دانش آموزی این استان ۲۰ سانتیمتر مربع بود که با اقدامات انجام شده، مجموع سرانه ورزشی استان هم اکنون به ۵۲ سانتی متر مربع رسیده و تلاش در این عرصه همچنان ادامه دارد.

گفتنی است استاندار اردبیل در تیر امسال طی بازدید میدانی دستور آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مجموعه چمن مصنوعی دانش‌آموزی کشور در استان و تخصیص اعتبار را صادر کرد که این پروژه با هزینه بیش از ۱۸ میلیارد تومان اعتبار پس از پنج ماه به بهره‌برداری رسید.

مجموعه ورزشی سردار شهید سلیمانی، شامل یک زمین چمن فوتبال به مساحت ۹ هزار مترمربع، دو زمین چمن مینی‌فوتبال به مساحت دو هزار مترمربع، یک زمین والیبال ساحلی به مساحت ۳۰۰ مترمربع، یک زمین کف‌پوش روباز (گل‌کوچک) به مساحت ۲۵۰ مترمربع و پیست دوومیدانی به مساحت سه هزار مترمربع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار