افتتاح طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی ورزشی با رویکرد خانواده محوری در اردبیل

اردبیل (پانا) - در آیینی فاز اول طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی ورزشی با رویکرد خانواده محوری در اردبیل آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی ورزشی با رویکرد خانواده محوری در اردبیل

در حاشیه این آیین احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از برگزاری این طرح را ایجاد نشاط و شادابی برای خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: این طرح بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای تحقق سیاست‌های دولت سیزدهم، در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: ترویج ورزش‌های عمومی در بین خانواده‌ها و کنترل و کاهش وزن و چاقی در جامعه از دیگر هدف‌های این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مزایای این طرح در اولویت قرار دادن حضور اولیا همراه با دانش‌آموزان برای استفاده از امکانات موجود ورزشی است.

ناصری گفت: این طرح در دیگر شهرستان‌های این استان نیز عملیاتی خواهد شد.

در این آیین منصور صاحب، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه عامل تعیین کننده در هر کشور دوره پیش دبستانی و ایتدایی است، گفت: اگر بتوانیم نسلی پرسشگر، فعال و دارای ویژگی‌ها و مهارت‌های زندگی تربیت کنیم بدون شک آینده‌ای خوبی برای کشور رقم خواهیم زد.

وی نقش فعالیت‌های بدنی و تحرک را در ایجاد نشاط و شادمانی بسیار زیاد توصیف کرد و اظهار کرد: برنامه‌ها و طرح زیادی در این خصوص در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش تدوین و اجرا شده است که طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی ورزشی نیز از جمله این برنامه‌هاست.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان افزود: این طرح با محوریت خانواده‌ها و برای ترویج زندگی سالم برنامه‌ریزی شده است.

به گفته صاحب حضور اولیا به همراه دانش آموزان در مراکز تربیتی و ورزشی عامل مهمی برای بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه فاز اول این طرح قابلیت اجرایی در فضاهای ورزشی برون مدرسه‌ای را دارد، عنوان کرد: بر اساس این طرح بعد از ثبت‌نام خانواده‌ها در مدارس، روزهای پنجشنبه دانش‌آموزان دختر به‌همراه مادر و روزهای جمعه دانش‌آموزان پسر به‌همراه پدر در فضاهای ورزشی تعیین شده به فعالیت ورزشی خواهند پرداخت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: این طرح مبتنی بر سند تحول بنیادین، اصل سوم قانون اساسی مبنی بر رایگان بودن فضاهای ورزشی برای خانواده‌هاست و همچنین سند تحولی دولت مردمی اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار