محیطی شاداب تر، دانش آموزانی سالم تر

تهران (پانا) - مهم ترین گام در شاداب سازی مدارس، نوسازی و بهسازی مدارس و همچنین ایجاد فضا و محیطی شاد در مدارس می باشد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
محیطی شاداب تر، دانش آموزانی سالم تر

سید بابک هاشمی نکو، مشاور وزیر آموزش و پرورش در بازید از نمایشگاه یاریگران زندگی واقع در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت و گو با پانا اظهار کرد : اولین گام از شاداب سازی مدارس که سبب افزایش آگاهی، بینش و سلامت دانش آموزان می شود، استخدام دبیرانی جدید و متخصص است که قرابت سنی بیشتری را به دانش آموزان را داشته باشند و این مهم با حمایت ها و پیگیری های وزیر آموزش و پرورش در حال انجام است.

هاشمی نگو در ادامه افزود: دومین گام جهت شاداب سازی مدارس، رعایت احترام متقابل و ایجاد یک فضای تعاملی با روحیه همکاری و تعاون، ارج نهادن به شخصیت دانش آموزان و مسئولیت دادن به آنها در امورات مدرسه می باشد.

وی با تاکید بر ایجاد فضا سازی های مناسب در مدارس و احداث ساختمان ها و سازه های نو جهت شاداب سازی مدارس گفت : سومین گام شاداب سازی، محیط مدارس است که بخشی از آن هر ساله در آخر تابستان تحت عنوان پروژه مهر انجام خواهد شد و بسیاری از مدارس رنگ آمیزی، تعمیرات اساسی و بهبود سازی شدند و همچنین بخشی از مدارسی که دارای قدمت بالا بودن از چرخه آموزشی حذف و یا با کمک خیرین مدرسه ساز و بودجه های دولتی عملیات تخریب و نوسازی آنها صورت گرفت و نیز احداث مدارس جدید در دستور کار قرار گرفته است.

سپس افزدود: طبق صحبت های وزیر آموزش و پرورش، روزانه حدودا ۸ مدرسه در دو سال گذشته ساخته شده است و با توجه به بودجه بندی در نظر گرفته شده، این مهم در مرحله هفتم قرار داشته و این روند ادامه خواهد داشت.

وی در آخر ادامه داد: آموزش مدیران، معاونین و معلمان مدارس، برنامه های درسی، تالیف کتب درسی، به خصوص کاهش حجم کتب درسی در شاداب سازی مدارس می تواند موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار