شهردار شهر مشهد:

عدم توجه کافی به رشد روستاها، موجب حاشیه نشینی در شهرهای کلان شده است

مشهد(پانا) - شهردار شهر مشهد گفت عدم توجه کافی به رشد روستاها، موجب حاشیه نشینی در شهرهای کلان به ویژه شهر مشهد شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۴۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
عدم توجه کافی به رشد روستاها، موجب حاشیه نشینی در شهرهای کلان شده است

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری گفت: محوریت کنفرانس، مسکن و بازآفرینی است که این دوموضوع اهمیت زیادی دارد. شهرها مرکز توسعه هستند، اما امروزه دنبال احیا و بازآفرینی در این بافت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: حفظ محدوده‌های تاریخی و بافت‌های فرسوده نیازمند موارد زیادی است. برنامه‌ریزی نادرست از جمله بزرگترین مواردی دخیل در این حوزه بوده است.

وی افزود: عدم توجه کافی به توسعه و رشد روستاها موجب حاشیه نشینی در شهرهای کلان به ویژه مشهد شده است. مشهد بیش از ۲هکتار بافت فرسوده و بیش از ۲هکتار بافت تاریخی دارد و حدود ٣٠درصد جمعیت مشهد شامل ۱میلیون و ۲۰۰هزار نفر ساکن محلات هدف بازآفرینی هستند.

قلندر شریف بیان کرد: این افراد در بافت‌های نا امن، غیربرخوردار و خطرآفرین مستقر هستند که باید به دنبال راه حل این معضل باشیم. اعتمادسازی و ایجاد حس مشارکت مردم در این حوزه از مهم ترین عوامل دخیل برای پیشرفت اهداف ما است. ما باید در برنامه‌ریزی‌ها با مشارکت مردم اقدامات لازم را اجرایی کنیم.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار