معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
آموزش و پرورش باید سازوکارهای لازم برای چابکسازی سازمانی را توسعه دهد
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی پرورش سرمایه و نیروی انسانی میبایست ساز و کارهای لازم برای چابکسازی سازمانی، انعطافپذیری و توسعه ظرفیت، واکنشهای بهنگام و متناسب با نیازهای روز را توسعه داده و نسبت به ارتقای بسترهای سازمانهای یادگیرنده و تسهیم دانش اقدام کند.
به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اولین جلسه هماهنگی و تبیین دبیرخانههای کشوری با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، معاونان آموزش ابتدایی استانها و اعضای دبیرخانههای کشوری در بستر فضای مجازی برگزار شد.
معصومه نجفی پازوکی ابتدا در بیان چیستی و چرایی ایجاد دبیرخانههای کشوری اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی پرورش سرمایه و نیروی انسانی میبایست ساز و کارهای لازم برای چابکسازی سازمانی، انعطافپذیری و توسعه ظرفیت، واکنشهای بهنگام و متناسب با نیازهای روز را توسعه داده و نسبت به ارتقا بسترهای سازمانهای یادگیرنده و تسهیم دانش اقدام کند.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم ارتقا بسترهای سازمانهای یادگیرنده، بهرهگیری از ظرفیتهای سازمانی در نقاط هدف است. از اینرو معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با شناسایی ظرفیتهای استانی و باهدف همکاری در خصوص مدیریت و راهبری طرح و برنامهها، تشکیل دبیرخانههای کشوری را در اولویت و دستور کار قرار داده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود از مشارکت در بهسازی و توسعه کمی و کیفی طرحها و برنامه ها، بهبود صلاحیتهای حرفهای منابع انسانی دوره ابتدایی، آسیبشناسی اجرای طرحها و برنامهها و نیازسنجی مستمر از ذینفعان، استفاده از تجارب و ظرفیتهای فکری و تخصصی استانها، تولید دانش حرفهای و مورد نیاز معلمان با مشارکت ذینفعان و افرایش اثربخشی و کارایی طرحها و برنامهها را از اهداف تشکیل کارگروههای راهبری نام برد.
در پایان این جلسه معاونین آموزش ابتدایی استانها و اعضای دبیرخانههای کشوری به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.پ
گفتنی است؛ دبیرخانههای دروس فارسی، ریاضی، هدیههای آسمانی، علوم و آزمایشگاه، ارتقاء شایستگیهای دیجیتال معلمان و دانشآموزان، دبیرخانه رفع اختلالات یادگیری، توانمندسازی مدیران و معاونان آموزشی و کارشناسان اداری، اعتبارسنجی و تولید محتواهای آموزشی، نظام دوری و آموزش اولیا و خانواده، در یازده استان کشور مشغول فعالیت هستند.
ارسال دیدگاه