معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

روز بدون کیف یعنی خلق موقعیت‌های جدید یادگیری‌

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روز بدون کیف خلاق‌ترین روز برای معلمان است، گفت در این روز آموزگاران می‌توانند طراحی آموزشی درستی داشته باشند و موقعیت یادگیری را همانند زندگی واقعی به دانش‌آموزان بیاموزند تا شایستگی‌های پایه در آن‌ها ایجاد شود.

کد مطلب: ۱۴۲۵۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
روز بدون کیف یعنی خلق موقعیت‌های جدید یادگیری‌

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی پاز‌کی در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: طبق سند تحول بنیادین، وزارت آموزش و پرورش برای آموزش دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره عمومی که مقطع ابتدایی طلایی‌ترین دوران آن است، می‌خواهد ساحت‌های شش‌گانه تربیتی نهادینه شود.

وی افزود: آن‌چه در طی سال‌ها رخ داده این است که کتاب درسی به‌عنوان تنها محور اصلی آموزش پذیرفته شده و معلم کتاب درسی را به عنوان یک جهت‌دهنده به کل مسیر آموزش دیده‌ نه یکی از ابزار تربیت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که آموزش با رویکرد فعلی تنها به سمت حافظه‌محوری می‌رود، تصریح کرد: روز بدون کیف می‌گوید معلم باید موقعیت‌های یادگیری خلق کند. روز بدون کیف خلاق‌ترین روز برای معلمان است، در این روز آموزگاران می‌تواند طراحی آموزشی درستی داشته باشند و موقعیت یادگیری را همانند زندگی واقعی به دانش‌آموزان بیاموزند تا شایستگی‌های پایه در آن‌ها ایجاد شود.

نجفی پازکی در پایان ابراز کرد: روز بدون کیف علاوه بر اینکه یک فضای جذاب و شاد را برای دانش‌آموزان رقم می‌زند؛ یک تمرین نیز برای معلمان است، در این روز موقعیت‌های متنوع یادگیری زیادی بدون کتاب خلق خواهد شد که همگی می‌تواند در ساحت‌های شش‌گانه تربیتی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار