در نشست مشترک معاونت آموزش ابتدایی با بنیاد‌ احسان تفاهم شد؛

توانمندسازی نیروی انسانی با ایجاد بانکی از مدرسان استانی

تهران(پانا)- در نشست مشترک معاونت آموزش ابتدایی با بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مقرر شد تا هم‌افزایی و مشارکت در ایجاد بانکی از مدرسان استانی باکیفیت در امر توانمندسازی نیروی انسانی صورت بگیرد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی نیروی انسانی با  ایجاد بانکی از مدرسان استانی

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی، معصومه نجفی پازکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت در نشست مشترکی با حمید سلیمی، مسئول قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، حضور یافت.

این نشست در امتداد جلسات متعددی است که از سال گذشته در راستای بررسی نقاط اشتراک بین برنامه‌های دو حوزه خصوصا در بحث توانمندسازی نیروی انسانی و با هدف هم‌افزایی و مشارکت در امر توانمندسازی نیروی انسانی برگزار شده بود و منجر به امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین شد.

نجفی در بیان فرایند طرح شهید همت اظهار کرد: در پایان این ۴ هفته از آموزش مدرسان، ۱۶ساعت آموزش مجازی کشوری به پایان می‌رسد. این در حالیست که حلقه‌های علمی معلمان تشکیل و گروه‌بندی انجام شده است و ۱۴۰ هزار نفر در این حلقه‌ها در سه لایه کشوری، استانی و منطقه‌ای شبکه‌سازی شده و با یکدیگر مرتبط هستند.

وی افزود: پس از پایان آموزش وارد مرحله بعد که تعامل اعضای گروه‌ها با یکدیگر است می‌شویم. این مرحله معلمان طراحی آموزشی خود را در گروه ارائه می‌دهند و به بحث و هم‌فکری در آن مورد پرداخته و بازخورد دریافت می‌کنند و مشوق‌هایی هم دیده شده است تا به صورت مشارکتی و عملی ارائه طراحی آموزشی برای هر فرد انجام شود.

معاون وزیر گفت: امید داریم حلقه‌ها آنقدر فعال باشند که در مناطق آموزشی معلمان جلسات حضوری داشته باشند و تجارب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. چرا که از رهگذر این تعاملات خلاقیت و تسلط بر امر تدریس اتفاق خواهد افتاد و این گفتمان منجر به تغییر رویکرد مورد نظر در معلمان خواهد شد.

مدیرعامل قرارگاه جهادی عدالت آموزشی اظهار کرد: بنیاد احسان با هدف جذب و شناسایی معلمان دلسوز، یادگیرنده و فعال؛ پس از اعلام فراخوان در ده استان کشور موفق به شناسایی ۳۳۰ معلم داوطلب شد.

سلیمی تعامل با معاونت آموزش ابتدایی را در جهت رسمیت بخشیدن به این جریان داوطلبی مورد تاکید قرار داد و افزود: از این تعداد بعد از مصاحبه ۲۷۰ نفر انتخاب شدند و در این مرحله آموزش‌ها با هدف تربیت مدرس انجام شد.

وی افزود: در نیمه مهر ماه پس از پایش و رصد افراد آموزش دیده و بررسی میزان دغدغه‌مندی و فعالیت آنان، از این تعداد ۸۴ برگزیده شده‌اند.

در این مرحله قرار است همایش‌های ۵۰۰ نفره به صورت داوطلبانه در ده استان داشته باشیم و ضمن ایجاد انگیزه و توجیه این افراد، نسبت به ورود آنان در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده است، اقدام می‌شود و پس از غربال با روند مشخص، نهایتا بانکی از مدرسان استانی باکیفیت خواهیم داشت.

در پایان این جلسه مقرر شد برای سال آینده مدرسان طرح شهید همت در این سامانه افزوده شوند و مسیر غربالگری را طی کنند و نهایتا از ظرفیت کلی این مدرسان در توانمندسازی معلمان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار