از سوی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان؛

برنامه های کتابخانه های لرستان در هفته کتاب تشریح شد

لرستان(پانا) - ویژه برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان به‌ مناسبت سی و یکمین‌ دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران تشریح شد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های کتابخانه های لرستان در هفته کتاب تشریح شد

در آستانه سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، برنامه‌های این اداره کل در ایام بزرگداشت هفته کتاب در استان را تشریح کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اهمیت هفته کتاب در کشور، اظهار کرد: تلاش در عرصه دانش و فرهنگ با هدف تعالی و بالندگی جامعه و ارائه خدمات بهینه در جهت تحقق رسالتِ الهيِ پاسداشتِ ساحتِ کتاب و ترویج خواندن از مهمترین دستاوردهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان طلایه دار عرصه کتاب و کتابخوانی است.

سید سجاد راستخانه با بیان اینکه جلسات متعددی با هدف برنامه‌ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ویژه هفته کتاب در استان برگزار شده است، افزود: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 23 لغایت 30 آبان ماه با شعار ملی «آینده خواندنی است»، با برنامه های متنوع فرهنگی و فعالیت های کتاب محور همزمان با سراسر کشور در کتابخانه های عمومی استان نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: پس از بررسی نظرات کارشناسان اداره کل، پیشنهادات روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مصوب شد که برنامه‌های پیشنهادی در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای اجرا شود.

راستخانه ادامه داد: در هر یک از شهرستان‌های استان نیز به فراخور ظرفیتی که وجود دارد، برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاخص و کتاب محور از جمله معرفی کتاب، نقد و رونمایی کتاب، نمایشگاه کتاب، نشست های کتابخوان، جمع خوانی و همچنین برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان نظیر قصه گویی و مسابقات نقاشی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان از جزئیات برنامه‌های در نظر گرفته برای هفته کتاب مطلع شوند، افزود: عضویت رایگان در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان با مراجعه به پرتال کتابخانه‌های عمومی و همچنین از طریق سامانه «مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور» در روز های 23،24 و 25 آبان ماه امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین طرح بخشودگی جرائم دیرکرد با شرط عودت کتاب نیز در ایام هفته کتاب برقرار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار