مدیر کتابخانه عمومی غدیر خرم‌آباد در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

عضویت رایگان در کتابخانه‌های استان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی

خرم‌آباد (پانا) - به مناسبت هفته کتاب‌خوانی عضویت در کتابخانه‌های استان لرستان برای یک هفته رایگان است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
عضویت رایگان در کتابخانه‌های استان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی

نصرت‌الله امیری خواه مدیر کتابخانه عمومی غدیر خرم‌آباد در گفت‌وگو با پانا با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد: کتاب سرچشمه دانایی و فهم است، کتاب یاری است که به انسان کمک می‌کند راه درست را برگزیند و باعث می‌شود با افکار عموم مردم آشنا شویم و خود را جای آن‌ها بگذاریم. کتاب باعث آمادگی پیدا کردن برای اتفاقات نامنتظره و کنترل واکنش‌ها می‌شود. همچنین باعث استفاده از تجربیات دیگران در اتفاقات مشابهی که برای ما می‌افتد، است.

وی ادامه داد: همه موظفند از کتاب بهره لازمه را ببرند و دانش خود را نسبت به فناوری روز پیشرفته‌تر کرده و افزایش دهند. انسان باید مطالعه داشته باشد، مطالعه مفید؛ کتاب باید بر اندیشه‌ها و رفتارها تأثیر کافی بگذارد و اگر تأثیر نگذارد، خوانش آن بی‌فایده است.

مدیر کتابخانه عمومی غدیر خرم‌آباد با تأکید بر اهمیت مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی افزود: بزرگسالان باید مطالعه داشته باشند، متوجه اشتباهات خود شوند و پیشرفته باشند. شخصیت اصلی انسان در کودکی شکل می‌گیرد و چه خوب است در این دوران با کتاب دوست شوند.

وی در ادامه گفت: به‌جرات می‌توان گفت کتاب تأثیر بسزایی بر آینده کودکان می‌گذارد. همان‌طور که می‌دانیم نوجوانی دورانی سخت برای نوجوانان است و اگر پدران و مادران می‌خواهند از این دوران با سلامتی عبور کنند اُنس گرفتن نوجوان با کتاب و رفت‌وآمد بیشتر در کتابخانه باعث کمتر شدن بحران‌های این دوره می‌شود.

امیری خواه با اشاره به ثبت‌نام رایگان علاقه‌مندان در کتابخانه‌های عمومی استان در این هفته افزود: الزام نیست هر روز کتاب خواند بلکه در هفته آن را در برنامه خود بگنجانید.

وی افزود: زندگی یک‌بار است و فرصتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است. ممکن است یکی کتاب‌خوان نباشد، ورزشکاری خوب و یا هنرجویی خوب باشد، ولی چه عالی می‌شود انسان کتاب را مطالعه کند و از این فرصت غافل نشود.

دانش آموز خبرنگار: بهاره امیری خواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار