معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

اجرای طرح شهید کاظمی آشتیانی در راستای بهبود فرآیندهای یاددهی-یادگیری مدارس متوسطه

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پیامی به «جشنواره ملی الگوهای برتر تدریس» به میزبانی استان قزوین نسبت به اجرای طرح شهید کاظمی آشتیانی در راستای بهبود فرآیندهای یاددهی-یادگیری مدارس متوسطه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح شهید کاظمی آشتیانی در راستای بهبود فرآیندهای یاددهی-یادگیری مدارس متوسطه

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ متن پیام محمدمهدی کاظمی به شرح زیر است:

«کیفیت‌بخشی و بهبود فرآیندهای یاددهی-یادگیری مدارس متوسطه به منظور ارتقای کیفیت آموزش، یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های معاونت آموزش متوسطه است. دستیابی به کیفیت آموزشی و تحول در آن با نقش‌آفرینی معلمان محقق می‌شود چرا که معلم، محوری‌ترین رکن تحول در نظام تعلیم و تربیت است. اجرایی نمودن سند تحول بنیادین از مدرسه با آموزش معلمان در چارچوب کلاس درس، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای آموزش کشور می‌باشد.

ارتقای شایستگی‌ها و توانمندی‌های تربیتی و تخصصی معلمان، توسعه زمینه پژوهشگری، بهره‌گیری از روش‌های خلاق و نوآورانه مبتنی بر فناوری اطلاعات از جمله راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که با برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس، شیوه‌های تدریس مبتنی بر رویکردهای اعلام‌شده، شناسایی شده و زمینه اشاعه آن در بین معلمان فراهم می‌گردد.

ارتقای کیفیت آموزش مدارس به‌ویژه در مدارس عادی دولتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است نیز با همین رویکرد محقق خواهد شد چراکه امر تدریس از روش‌های سنتی در دروان پساکرونا برای دانش‌آموزان نسل جدید آورده مطلوبی نخواهد داشت و باید با روش‌های جدید و نوآورانه و بهره‌برداری از ظرفیت تکنولوژی‌های به‌روز آموزشی به‌ویژه هوش مصنوعی در راستای این ارتقا و محورهای سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت بهره گرفت.

جشنواره الگوهای برتر تدریس (دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری و فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش) به عنوان رویدادی معلمانه، بستری مناسب برای آموزش و اشتراک تجربیات ارزشمند دبیران و هنرآموزان سراسر کشور است.

این رویداد در راستای اولویت‌های وزارت متبوع تحت عنوان «طرح شهید دکتر کاظمی آشتیانی» به صورت یکپارچه برای هر سه دوره برگزار می‌گردد، ۲۳ درصد از معلمان دوره اول متوسطه، قریب به ۳۰ درصد معلمان دوره دوم متوسطه نظری و نزدیک به ۸ درصد از هنرآموزان هنرستان‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش، مشارکت داشته‌اند که از قریب به ۵۸ هزار و ۱۸۲ نفر پس از داوری در مراحل مدرسه، منطقه و استان حدود ۶۰۰ نفر برگزیده از بهترین معلمان کشور در مرحله کشوری به میزبانی استان قزوین به رقابت خواهند پرداخت.

تلاش برای ایجاد انگیزه میان معلمان و معرفی الگوهای برتر در سطح کشور در دروس دوره متوسطه به منظور آموزش، توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان از جمله اهداف اصلی معاونت آموزش متوسطه می‌باشد.

امیدواریم با مشارکت مطلوب معلمان عزیز ایران اسلامی در سراسر کشور، شعار «معلم توانمند، تعلیم و تربیت باکیفیت، نسل امیدبخش» محقق شده و نسلی آگاه و توانمند برای فردای سرزمینمان تربیت شده و با عنایت به شعار اعلام‌شده و تجارب سنوات گذشته از سال تحصیلی آینده، شاهد بسط و گسترش این رویداد معلمانه در محیط واقعی یعنی مدارس باشیم.

در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های مقام عالی وزارت از برنامه‌ریزی و تلاش‌های استاندار محترم استان قزوین، مدیرکل آموزش و پرورش استان و همکارانشان و نیز دستگاه‌ها و نهادهای استان قدردانی می‌نمایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار