معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت آموزش حداقل یک مهارت به دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نظری

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ضرورت آموزش مهارت به دانش‌آموزان و توسعه این آموزش‌ها در دنیای امروز در 2 دسته شایستگی‌های فنی و غیر فنی را اجتناب‌ناپذیر دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش حداقل یک مهارت به دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نظری

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در نشست هم‌اندیشی با صاحب‌نظران برای بررسی راهکارهای اجرایی‌سازی آموزش مهارت به دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه نظری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مساله مهارت‌آموزی گفت: ضرورت آموزش مهارت به دانش‌آموزان و توسعه این آموزش‌ها در دنیای امروز در 2 دسته شایستگی‌های فنی و غیر فنی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: مهارت‌آموزی صرفاً توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نیست بلکه توجه به آموزش مهارت در دوره اول و دوم متوسطه نظری نیز بسیار بااهمیت است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تجربه‌های گذشته و طرح‌هایی که در همین راستا اجرا شده است، تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی دقیق و تصمیم‌گیری مطلوب، باید تجربیات گذشته را با نگاهی جامع‌ بررسی و نقاط قوت و ضعف‌ها را دید و متناسب با شرایط امروز، اهداف و ماموریت‌های در نظر گرفته شده‌ اقدام کرد.

کاظمی با تاکید بر برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران و متخصصان گفت: مساله مهارت‌آموزی، یک موضوع کلان و پیچیده است. در نتیجه باید با حضور صاحب‌نظران و متخصصان ابعاد طرح بررسی و تصمیم گرفت.

وی در پایان با اشاره به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خاطرنشان کرد: کیفیت‌بخشی به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و توسعه با نگاه آمایش سرزمینی در این حوزه با بهره‌برداری از ظرفیت صنایع و کارخانجات برای تاسیس هنرستان‌های جوار نیز در موضوع آموزش مهارت، کمک بسیاری می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار