مشاوران در ارتقای سلامت همه‌جانبه دانش‌آموزان نقش به‌سزایی دارند

بوشهر(پانا) - کارشناس مراکز مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت حضور مشاوران در مدارس برای حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان نقش به‌سزایی دارند.

کد مطلب: ۱۴۲۱۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مشاوران در ارتقای سلامت همه‌جانبه دانش‌آموزان نقش به‌سزایی دارند

هاجر برمکی در گفتگو با پانا اظهار کرد: فعالیت مشاوره ای یکی از فعالیت های مهم و اثر بخش بر تحقق سلامت روان جامعه می باشد .

برمکی گفت: ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به کودکان و نوجوانان در مسیر های مختلف زندگی از جمله تحصیلی ، یادگیری مهارت های زندگی و مهارت های اجتماعی ، افزایش تاب آوری ، بزرگسالان در شیوه های فرزند پروری ، حل تعارضات و مشکلات در نقش های پدر و مادر ، فرزند ، نیروی کار یا کارفرما و شیوه های برقرای ارتباط سالم و موثر در ارتباطات بین فردی و سالمندان به جهت کاهش مسائل و مشکلات این دوران از جمله حس تنهایی ، استرس ، بی خوابی می تواند از جمله اقدامات موثری باشد که بر سلامت روان جامعه نقش بسزایی دارد.

کارشناس مراکز مشاوره وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به شعار هفته بهداشت روان در سال 1402 که سلامت روان حق همه کودکان و نوجوانان است. سنگینی مسولیت مشاوران مدارس و نقش آنها در جهت تحقق این امر به صورت گسترده و مطلوب ضروری است .

برمکی گفت: مشاوران مدارس با تلاش ، کوشش و تعهدی مثال زدنی همواره به کمک دانش آموزان به ارائه خدمات تشخیص و درمان می پردازند .

برمکی افزود: اداره کل امور تربیتی ، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی با دقت و حساسیت بر آمده از تخصص و تجربه فعالیت های مشاوره ای را در سطح ستاد ، استان ، ناحیه و مدرسه طرح ریزی و راهبری می نمایند . تا به بهترین شکل با حضور مشاوران مجرب، فعالیت خط تلفنی نماد 1570 و رصد و پایش رفتار های روانی - اجتماعی دانش آموزان، ارتقا و توانمند سازی بهنگام دانش آموزان و کارکنان و اولیا ایفا شود.

برمکی کارشناس مراکز مشاوره وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ان شاالله با استعانت از خداوند مهربان و به کار گیری و تخصص حرفه ای بتوانیم جامعه ای سالم تر بخصوص از حیث سلامت روان داشته باشیم.

خبرنگار : نیلوفر کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار