رئیس شورای دانش‌آموزی خراسان رضوی:

تاریخ، بیانگر کارهای بزرگ دانش‌آموزان است

مشهد (پانا) - رئیس شورای دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت در دیدار با رهبر معظم انقلاب، از ایشان درخواست اعتماد بیشتر به قشر نوجوان را داشتم، زیرا در طول تاریخ ثابت شده است که دانش‌آموزان کارهای بزرگی را انجام دادند.

کد مطلب: ۱۴۱۹۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ، بیانگر کارهای بزرگ دانش‌آموزان است

مبینا شکرلب، رئیس شورای دانش آموزی استان خراسان رضوی و بنیامین طوفانی، نائب رئیس مجلس دانش آموزی استان در ویژه برنامه طوفان حماسه‌ها در سیمای خراسان رضوی حضور پیدا کردند.

مبینا شکرلب، رئیس شورای دانش آموزی استان خراسان رضوی در این ویژه برنامه گفت: من همیشه ویدئوهای دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری را از تلویزیون تماشا می‌کردم و دوست داشتم چنین صحنه‌ای را تجربه کنم که خوشبختانه دیدار رهبری نصیب‌ من شد.

وی افزود: ۱۳ آبان یک روز تاریخی است و صحبت‌های من در دیدار رهبری حول استکبار ستیزی و مبارزه با ملت‌های ظالم بود. من از رهبر معظم انقلاب درخواست اعتماد بیشتر به قشر نوجوان را داشتم؛ زیرا در طول تاریخ ثابت شده است که دانش آموزان چه کارهای بزرگی را انجام دادند.

شکرلب بیان کرد: معمولا تصور برخی از افراد از دانش آموزان، ناتوانی در انجام کارها است. به نظر من بهترین سن برای مسئولیت دادن، دوران کودکی و نوجوانی است؛ زیرا ساختمان شخصیت انسان در این دوره شکل می‌گیرد.

رئیس شورای دانش آموزی استان خراسان رضوی گفت: چه خوب است که ما تک بعدی آموزش نبینیم و از فضای مدرسه در در جهت آموزش مهارت‌های آموزنده به دانش آموزان استفاده شود؛ زیرا تنها فضایی که دانش آموزان با آن دسترسی دارند آموزش و پرورش و مدرسه است.

بنیامین طوفانی، نائب رئیس شورای دانش آموزی خراسان رضوی در رابطه با مسئولیت سپاری به نوجوانان و جوانان در حوزه آموزش و پرورش گفت: نظرخواهی از دانش آموزان در بسیاری از مسائل آموزشی می‌تواند مفید واقع شود؛ برای مثال گاهی در کتب درسی ما با مطالبی مواجه می‌شویم که فهم آن برای دانش آموز دشوار است، اگر این مطلب به شیوه دیگری توضیح داده شود می‌تواند در جهت تفهیم مفاهیم کتاب به دانش آموزان کمک بسزایی کند. از آنجایی که این کتب درسی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، نظرخواهی از آنان در این حوزه می‌تواند بازدهی بهتری در حوزه آموزش داشته باشد.

وی افزود: در سند تحول بنیادین به حوزه پرورشی، تاکید بسیار زیادی شده است و متاسفانه در مدارس به این میزان تاکید شده به پرورش پرداخته نمی‌شود و آموزش نقش پر رنگ‌تری را در مدارس ایفا می‌کند. نظر خواهی از دانش آموزان در حوزه پرورشی نیز می‌تواند موثر واقع شود.

طوفانی بیان کرد: کتاب رسانه از جمله کتاب‌هایی است که بحث آموزش و پرورش را در بر می‌گیرد و متاسفانه در برخی مدارس تدریس نمی‌شود.

نائب رئیس شورای دانش آموزی خراسان رضوی گفت: حضور دانش آموزان در راهپیمایی نشان دهنده پایبندی آن‌ها به ارزش‌های انقلاب همچون دانش آموزان نسل‌های گذشته است که علاوه بر آن می‌تواند اعلام کننده حمایت ما دانش آموزان از مردم مظلوم فلسطین باشد.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار