دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آذربایجان غربی:

گروه‌های جهادی کلید حل مشکلات کشور هستند

ارومیه (پانا) - دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان آذربایجان غربی گفت گرو‌های جهادی کلید حل مشکلات در بخش‌های مختلف هستند و می‌توانند در جبران بسیاری از مشکلات نقش ایفا کنند.

کد مطلب: ۱۴۱۹۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های جهادی کلید حل مشکلات کشور هستند

مراسم رونمایی از اقدامات صورت گرفته طرح شهید عجمیان و گرامیداشت سالروز شهادت سیدروح الله عجمیان همزمان با سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس در سالن اجتماعات مدرسه شرف ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

معاونین سوادآموزى، آموزش متوسطه و فرهنگى و پرورشى ،دبیر قرارگاه جهادى عدالت تربیتى و نصیب آموزشى برابر ، مدیران و معاونین آموزش و پرورش نواحى یک و دو ارومیه و نمایندگان گروه هاى جهادى مجرى طرح شهید عجمیان در این مراسم حضور داشتند.

حسین عباس زاده دبیر قرارگاه جهادى عدالت تربیتى و نصیب آموزشى برابر استان آذربایجان غربى در آیین رونمایی از اقدامات صورت گرفته طرح شهید عجمیان گفت: براى اجراى طرح شهید عجمیان در سطح کشور، سامانه اى با عنوان سامانه اتناب ایجاد شد و کارگروه هاى مختلف با برنامه ریزى هاى متعدد، امورات مربوط به این طرح را طراحی و اجرایى ساختند.

وى گفت: طرح هاى کمک رسانى به ٣٨٠ مدرسه برنامه ریزى شد و در طى چند ماه اخیر، در دو هزار و ٥٠ کلاس درس از ٢٢٠ مدرسه فعالیت هاى رنگ آمیزی، نقاشى دیوارى، تعمیر درب کلاس،مرمت ایزوگام سقف و مرمت آسفالت حیاط مدارس، تعمیر سرویس هاى بهداشتى، تعمیر آب خورى ها و تعمیرات میز،نیمکت و روشنایى کلاس ها انجام شد، سایر کلاس ها و مدارس ثبت نامى در سامانه اتناب نیز تا پایان سال تحصیلى جارى محقق خواهند شد.

عباس زاده افزود:در این طرح ٨٨٥ گروه جهادى خارج از آموزش و پرورش و معلمان و دانش آموزان مشارکت دارند تا مدارس را به محیطى بهتر، زیباتر و شاداب تر تبدیل کنند.

وى در خصوص گروه هاى جهادى دانش آموزى نیز گفت: گروه هاى جهادى دانش آموزى براى اولین بار در کشور همزمان با زلزله خوى و به همت سازمان دانش آموزى استان در این شهرستان و با هدف کمک رسانى به مردم زلزله زده خوى ایجاد شد، همچنین ٢٥٠ کلاس درس شهرستان خوى، توسط گروه هاى جهادى سازمان بسیج دانش آموزى کشور و با حضور ١٠٠ گروه جهادى و ١٠٠٠ دانش اموز از سراسر کشور و با تخصیص ٧ تن رنگ توسط اداره کل نوسازى،توسعه و تجهیز مدارس استان، تعمیر و شاداب سازى شدند.

دبیر قرارگاه جهادى عدالت تربیتی و نصیب آموزشى برابر استان آذربایجان غربى گفت: در مرحله اول طرح شهید عجمیان در نوروز ١٤٠٢ ، بیش از ٤ تن و ٦٠٠ کیلوگرم براى رنگ آمیزى ٢٢ مدرسه کم برخوردار ١٠ منطقه آموزشى تخصیص یافت، همچنین تخصیص ١٤ تن رنگ و یک هزار و٨٥٠ ست تجهیزات اموزشی و ٤٥٠ رویه میز کلاسى براى مدارس کم برخوردار و واریز یک میلیارد و سیصد و بیست میلیون تومان برای ٦٦ مدرسه کم برخوردار و برنامه ریزى برای واریز همان مبلغ براى ٧٧ مدرسه دیگر از اقدامات مهم طرح شهید عجمیان در استان آذربایجان غربى به حساب می آیند.

حجت حسن نژاد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در این مراسم گفت: گروه هاى جهادى کلید حل مشکلات کشور در بخش هاى مختلف هستند و مى توانند در جبران بسیارى از مشکلات در حوزه هاى مختلف نقش ایفا کنند.

وى افزود: تشکیل گروه هاى جهادى در بخش دانش آموزى علاوه بر فعالیت های مختلف اجرایى در بعد فرهنگى و تربیتى نیز تاثیرات مثبت و مهمى را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار