مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

ایجاد محیطی باانگیزه برای دانش‌آموزان از وظایف آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش، ایجاد محیطی است که در آن دانش‌آموزان نگرش خاصی از مدرسه، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد محیطی باانگیزه برای دانش‌آموزان از وظایف آموزش و پرورش است

علی مطهری در جلسه شورای پروژه مهر استان به ارائه نکات مهم اجرایی در راستای بازگشایی مدارس و پروژه مهر پرداخت و اظهار کرد: مدیر مدرسه رکن اصلی مدرسه است و در مدیریت قوی، مشکل خاصی مشاهده نمی شود و بالعکس اگر مدارس ضعیف باشند، ناشی از عملکرد ضعیف مدیر است.

وی ادامه داد: مهمترین برنامه زمینه‌سازی برای شروع سال تحصیلی جدید و اجرایی شدن فعالیت‌های پیش‌بینی شده در کارگروه‌های مختلف از حوزه ستاد تا صف و به ویژه در مدارس است.

وی به استفاده از ظرفیت موجود در مدارس اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت اولیا و خیرین، انجمن اولیا و مربیان، ارتباط با سایر دستگاه‌ها و ... یکی از ملزومات اولیه است که باید در مدارس توسط معلمان و دانش آموزان رعایت شود، بطوریکه این بحث برای مدیران و معاونین مدارس از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به اقدامات ارزشمند در طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: در ۳۸۰ مدرسه استان در طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس با تمرکز بر مناطق کم برخوردار در حال اجرا است تا در اول مهر ماه بازگشایی با شکوهی داشته باشیم.

مطهری ادامه داد: در طرح شهید پورجعفری که به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند و کم برخوردار در قرارگاه جهادى عدالت تربیتى و نصیب آموزشی برابر برنامه ریزى شده است، سهمیه استان آذربایجان غربى در این طرح ٥٧ هزار و ١٠٠ دانش آموز است.

گفتنی است بیش از ۱۲۰ بازدید میدانی از مدارس استان توسط ناظران وزارتی صورت گرفته است که استان آذربایجان غربی نمره قابل قبولی دریافت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار