زارع‌پور در گفت‌وگو یا پانا:

در دولت سیزدهم بیش از ۵ هزار روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند

فیبرنوری تا پایان دولت به همه شهرهای کشور می‌رسد

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ روستای جدید به اینترنت پرسرعت متصل شدند و مابقی نیز به سرعت متصل خواهند شد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
در دولت سیزدهم بیش از ۵ هزار روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند

عیسی زارع پور در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «روستاهای ما از ۸۰ درصد پوشش به ۹۳ درصد رسیده است؛ امروز ۹۳ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. از ابتدای دولت تاکنون بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ روستای جدید به اینترنت پرسرعت متقل شده‌اند و مابقی نیز به سرعت متصل خواهند شد.»

وی افزود: «همه مردم از جمله دانش آموزان در نقاط محروم حق دارند که به اینترنت دسترسی داشته باشند. قبلا یک دغدغه بود که بسیاری از روستاها به اینترنت دسترسی نداشتند؛ به ویژه در زمان کرونا که محور آموزش در کشور، شبکه شاد بود. خوشبختانه این دغدغه در ۵ هزار و ۳۰۰ روستا رفع شده است و تا پایان سال سایر روستاها دسترسی پیدا خواهند کرد.»

وی بیان کرد: «در شهرها هم بیش از ۹۰ درصد 4G داریم و در حال اجرای پروژه فیبر نوری هستیم تا سرعت‌های چند ده برابری به مردم ارائه شود. در تلاش هستیم تا پایان دولت این امکان را برای همه مردم فراهم کنیم.»

وزیر ارتباطات در خصوص آخرین وضعیت اینترنت کودک و نوجوان نیز گفت: «اینترنت کودک و نوجوان سندی مصوب شورای عالی فضای دارد آنجا تقسیم کار صورت گرفت؛ تکالیفی به وزارت ارشاد و آموزش و پرورش محول شد ما در حال دنبال کردن تکلیف خود هستیم. اینترنت 456.ir به همین منظور راه‌اندازی شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار